سه شنبه 1 خرداد 1403, Tuesday 21 May 2024, مصادف با 13 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24970
منتشر شده در پنج شنبه, 16 آذر 1402 14:51
تعداد دیدگاه: 0
وزير نيرو خبر داد؛

وزير نيرو در سفر به استان خراسان رضوي ازصرفه جويي ٣٠٠ مگاواتي در مصرف انرژی برق با بهره برداری از كولرهاي آبی جديد به صورت سالانه خبر داد و گفت: با اقدام كارخانجات توليد موتور مي توانيم ناترازي زیاد از محل صرفه جويي را جبران كنيم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علي اكبر محرابيان در سفر دو روزه به استان خراسان رضوي و در مراسم بهره برداري از كارخانه توليد انبوه الكتروموتورهاي پربازده مغناطيس دائم (BLDC) در شهر مشهد مقدس گفت: فاصله توان مصرفي برق در تابستان و زمستان كشور ایران حدود ٣٣ هزار مگاوات است و اين درحالي است كه كل مصارف ١٧٠ كشور در كره زمين از ٣٣ هزار مگاوات توان كمتر است.
وي با بيان اينكه بيشترين تفاوت مصرف تابستان و زمستان كشور ما مربوط به مصرف كولرها است، ادامه داد: انجام يكسري اقدامات در كاهش مصرف برق و بهينه كردن آن ارزشمندترين كار در اقتصاد و انرژي كشور است و به راحتي مي توانيم بخش قابل توجهي از ناترازي هاي انرژي و برق كشور را از این طریق برطرف کنیم چرا كه در حوزه انرژي برای تولید برق نیازمند مصرف قابل توجهی سوخت هستیم.
وي ضمن تشكر از همكاري سازمان ملي استاندارد در سال هاي اخير براي توليد و واردات كالاهاي پربازده لوازم خانگي و غير خانگي اعم از برقي و گازي اظهار كرد: اين موضوع باعث مي شود بتوانيم مصارف خود را بهينه كنيم.
وزير نيرو با تاكيد بر اينكه مقرر شده است كولرهاي آبي با درجه انرژي A به بالا توليد شود افزود: با تولید این موتورهای پربازده سالانه ٣٠٠ مگاوات صرفه جويي در كولرهاي جديد خواهيم داشت و اميدواريم از كاري كه شروع شده و در ديگر كارخانجات توليد موتور هم در جریان است حمايت شود تا بتوانيم ناترازي زیاد موجود میان تولید و مصرف برق کشور را از محل صرفه جويي جبران كنيم.
​محرابيان در ادامه يادآورشد: در كولرهاي گازي هم همين برنامه پيگيري مي شود و در هيئت دولت روز گذشته مصوب شده تا از واردات لوازم خانگي بي كيفيت پرمصرف به شدت جلوگيري شود و اين در جهت حمايت از توليد داخلي و واردات كالاهاي با مصرف بهينه است و اين درحاليست كه واردات براي لوازم مصرفي با دو گريد بالاي جدول امكانپذير خواهد بود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه