چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403, Wednesday 15 May 2024, مصادف با 7 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24392
منتشر شده در چهارشنبه, 18 مرداد 1402 17:04
تعداد دیدگاه: 0

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار بازرسی توسط گشت‌های مشترک در سطح استان اصفهان انجام و ۳۱۰ مشاور املاک غیرمجاز شناسایی و پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، قدرت اله نوری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان با اشاره به افزایش چشم‌گیر اجاره‌بهای مسکن از ابتدای تابستان و آغاز فصل جابه جایی مستاجران، اظهار داشت: رئیس جمهور در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن بر ساماندهی و نظارت بر کنترل مشاوران املاک تاکید کردند.

وی افزود: در این راستا دستور العملی تهیه شد و کارگروه‌های استانی و شهرستانی شکل گرفت و یکی از مواردی که در کارگروه مطرح شد تشکیل گشت‌های مشترک با حضور نماینده راه و شهرسازی، اداره کل تعزیرات، پلیس اماکن، نماینده امور مالیاتی و نماینده اتحادیه و اصناف و دیگر دستگاه های ذیربط بوده که اکنون در حال اجرا است.

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان با بیان اینکه ۹ مورد تخلف در بنگاه‌های معاملاتی املاک سراسر کشور شناسایی شده که گشت‌های مشترک آن‌ها را کنترل می‌کنند، عنوان کرد: راه‌اندازی گشت‌های کنترل تاثیر بسزایی برای کنترل قیمت اجازه بها و مسکن دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال جاری تاکنون ۳ هزار بازرسی توسط گشت‌های مشترک در سطح استان اصفهان انجام و ۳۱۰ مشاور املاک غیرمجاز شناسایی و پلمب شد.

نوری با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ میلیون تومان جریمه نقدی برای این مشاوران املاک غیرمجاز اعمال شد، اضافه کرد: بیشترین تخلفاتی که توسط گشت‌های پایش کنترل می‌شود، نداشتن پروانه کسب مشاوران املاک است زیرا مشاهده شده بیشتر، این بنگاه‌های غیرمجاز باعث اخلال در بازار اجاره و افزایش قیمت‌ها می‌شوند.

وی، کنترل ثبت قرارداد اجاره‌بها در سامانه و اخذ کد رهگیری، گران فروشی و دریافت حق الزحمه‌ بیش از تعرفه تعیین شده در نرخ‌نامه اتحادیه مشاوران املاک را از جمله مواردی برشمرد که توسط گشت‌های مشترک بررسی می‌شوند.

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان اضافه کرد: تعرفه‌های تعیین شده در نرخ‌نامه اتحادیه مشاوران املاک حتما باید در معرض دید مستاجران و مالکان برای تنظیم قرارداد، باشد و این ها مواردی است که در گشت‌های مشترک، کنترل و در صورت تخلف اعمال قانون می‌شود.

وی گفت: از ابتدای تابستان سال جاری طرح نظارت‌ بر مشاوران املاک تشدید شده و آماری که از شهرستان‌ها و فرمانداری ها و سایر دستگاه‌ها حاصل شده، نشان می دهد که تاکنون کنترل مناسبی صورت گرفته است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه