سه شنبه 1 خرداد 1403, Tuesday 21 May 2024, مصادف با 13 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1654
منتشر شده در سه شنبه, 05 اسفند 1393 16:45
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی تشکل تولید و تجارت:

عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان و سخنگوی تشکل تولیدوتجارت تماشاگربودن فعالان اقتصادی در اتاق های بازرگانی را آفت بزرگ کشور دانست و برلزوم ورود بخش خصوصی به عرصه تولید و تجارت تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، مسعود گلشیرازی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: اقتصاد دولتی و نفتی در...


عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان و سخنگوی تشکل تولیدوتجارت تماشاگربودن فعالان اقتصادی در اتاق های بازرگانی را آفت بزرگ کشور دانست و برلزوم ورود بخش خصوصی به عرصه تولید و تجارت تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مسعود گلشیرازی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: اقتصاد دولتی و نفتی در ایران دو معضل بزرگ درکشور تلقی می شود که برای رفع آن باید شرایط ورود بخش خصوصی تسهیل شود.
وی اظهار کرد: باید شیوه ای اتخاذ شود تا بخش خصوصی بازیگر عرصه تولید و تجارت شود و خودش را نقش آفرین تلقی کند.
گلشیرازی ادامه داد: دراین تئوری قرار است بخش دولتی جایگاه خودش را به بخش خصوصی واگذار کند، لذا برای این منظور به همگرایی ، هم اندیشی و عمل بخش دولتی به تعهداتش در برابر بخش خصوصی نیاز است.
سخنگوی تشکل تولید و تجارت خاطرنشان کرد:اتاق بازرگانی در سراسر کشور برای ایفای نقش موثربه عنوان مادر تشکل ها نیاز به یک اتفاق تازه دارد و این اتفاق تازه هم این است که در اتاق های بازرگانی تفکر برنامه محور جایگزین تفکرات شخص محورگردد.
وی افزود: در حال حاضر به دلیل عدم استفاده از ابزار قانون و جوان گرایی و تفکر محوری، اتاق های بازرگانی نقش مشورتی صرف پیدا کرده اند،در حالی که باید این نقش غیر محوری به نقش محوری ابتکار و خلاقیت تبدیل شود.
گلشیرازی اضافه کرد:اندیشه محوری در قانون اتاق بازرگانی به خوبی تبیین شده به گونه ای که 86درصد از بندهای قانون اتاق بازرگانی بربازیگر بودن و موثر بودن اعضای اتاق تاکید داشته و تنها 14 درصد از این بندها به مشورتی بودن نقش اتاق اشاره می کند.
عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان بیان کرد:متاسفانه طی سال های گذشته بیشتر به نقش مشورتی اتاق اشاره شده است، در حالی که توجه به توسعه پایدار اقتصادی و ارایه ایده و تفکرات اقتصادی غیرسیاسی از مهمترین محورهای اتاق بازرگانی است که در این صورت اتاق بازرگانی می تواند به یک تشکل مبتکر تبدیل شود.

نوشتن دیدگاه