جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1632
منتشر شده در جمعه, 01 اسفند 1393 13:23
تعداد دیدگاه: 0
معاون اقتصادی و مالی فولادمبارکه خبرداد؛

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه گفت: با عبور میزان تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه اصفهان از مرز 6.17 میلیون تن تا پایان دی‌ماه سال جاری، شاخص‌های اقتصادی و سودآوری گروه فولاد مبارکه کماکان در مسیر مثبت است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه،...

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه گفت: با عبور میزان تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه اصفهان از مرز 6.17 میلیون تن تا پایان دی‌ماه سال جاری، شاخص‌های اقتصادی و سودآوری گروه فولاد مبارکه کماکان در مسیر مثبت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه، امیرحسین نادری اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه با هدف‌گذاری افزایش سودآوری و رشد پایدار سود به‌منظور حداکثرسازی ثروت سهامداران خود توانسته است ضمن تحقق این هدف، جایگاه ویژه‌ای در میان شرکت‌های بورسی و بازار سرمایه به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: با عبور میزان تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه اصفهان از مرز 6.17 میلیون تن تا پایان دی‌ماه سال جاری، شاخص‌های اقتصادی و سودآوری گروه فولاد مبارکه کماکان در مسیر مثبت بوده و در همین راستا اولین بودجه سال 94 نیز تدوین گردیده که به‌زودی از طریق بورس اعلام می‌شود.
نادری گفت: شرکت فولاد مبارکه با هدف‌گذاری افزایش سودآوری و رشد پایدار سود به‌منظور حداکثرسازی ثروت سهامداران خود توانسته است ضمن تحقق این هدف، جایگاه ویژه‌ای در میان شرکت‌های بورسی و بازار سرمایه به خود اختصاص دهد.

وی در همین رابطه به بیان مهم‌ترین عملکرد و دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه طی سال‌های گذشته اشاره کرد و در خصوص سرمایه فولاد مبارکه تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با سرمایه اسمی 15 میلیارد و 800 میلیون ریال منقسم به 15.8 میلیارد سهم 1000 ریالی در تاریخ 20/12/1385 در بورس اوراق بهادار عرضه شد و پس‌ از آن طی سه مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته، سرمایه خود را به 50 هزار میلیارد ریال افزایش داده که در نوع خود جذب این مبلغ در بازار سرمایه کم‌نظیر است.

وی تلاش برای سودآوری هرچه بیشتر را یکی از راهبردهای اصلی شرکت فولاد مبارکه برشمرد و ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تلاش در کسب رکوردهای جدید در تولید محصولات خود ضمن افزایش کیفیت و صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید، رشد صادرات، تولید محصولات ویژه و بومی‌سازی قطعات خود ضمن کاهش وابستگی به تأمین‌کنندگان خارجی توانسته است سودآوری قابل‌توجهی برای سهامداران خود کسب نماید با توجه به خصوصی شدن شرکت از سال 1385 و توجه سهامداران به تقسیم سود نقدی در مجامع شرکت، درصد قابل‌توجهی از سود بین سهامداران تقسیم‌ شده به‌گونه‌ای که طی پنج سال گذشته مبلغ 64 هزار میلیارد ریال سود نقدی به سهامداران تعلق‌ گرفته است.

نادری در ادامه به جایگاه فولاد مبارکه از منظر بورس اوراق بهادار اشاره کرد و افزود: نماد شرکت از تاریخ 7/12/1385 به‌عنوان چهارصد و سی و پنجمین شرکت پذیرفته‌شده در بخش «ساخت فلزات اساسی»، گروه «ساخت آهن و فولاد اساسی» و نماد «فولاد، (Foolad)» درج‌ شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 20/12/1385 مورد معامله قرار گرفته است.

وی با بیان این مطلب که یکی از عوامل رشد و بقاء شرکت‌ها انجام سرمایه‌گذاری‌های مناسب و به‌موقع است، خاطر نشان کرد: چنانچه سرمایه‌گذاری‌ها در راستای استراتژی‌های بلندمدت و طرح جامع توسعه شرکت باشد، می‌تواند به حداکثر نمودن ثروت سهامداران کمک شایانی نماید. از این‌رو شرکت فولاد مبارکه اصفهان با مطالعه محیط رقابتی پیرامون خود، فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری را شناسایی کرده و با انجام ارزیابی دقیق فنی - اقتصادی آن‌ها سعی در انتخاب بهترین فرصت‌ها نموده است.

نادری با اشاره به ارزش بازار گروه فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر سبد سرمایه‌گذاری شرکت، متشکل از سهام شرکت‌هایی چون شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری توکافولاد، صنعتی و معدنی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد هرمزگان جنوب، امیرکبیر کاشان، ورق خودروی چهارمحال و فولاد سپیددشت است که ارزش بازار آن بیش از 60 هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: اطلاعات مندرج در جدول نشان می‌دهد که سود نقدی حاصل از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در سهام شرکت‌های بورسی در سال 1393 نسبت به سال ماقبل از آن به میزان 8 درصد رشد داشته است. با اضافه نمودن سود حاصل از شرکت‌های غیر بورسی سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به بیش از 4 هزار میلیارد ریال بالغ می‌شود.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه با ذکر این مطلب که تا پایان 9 ماهه سال جاری حدود20 هزار میلیارد ریال در پروژه‌های توسعه شرکت سرمایه‌گذاری شده تصریح کرد: با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها همراه با رسیدن به ظرفیت اسمی در شرکت‌های زیرمجموعه همچون فولاد هرمزگان جنوب و ورق خودروی چهارمحال، سودآوری شرکت به‌صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

نوشتن دیدگاه