جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1314
منتشر شده در یکشنبه, 03 شهریور 1392 04:30
تعداد دیدگاه: 0

همراز نیوز/فارس: مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: پس از گذشت هفت سال از عمر بدهی دولت به بازنشستگان تنها 30 درصد از بدهی یک‌هزار و 830 میلیارد تومانی بازنشستگان پرداخت شده است. مجید روستایی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته دولت هیچ توجهی به بازنشستگان نداشته،...

bazneshastegan

همراز نیوز/فارس:

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: پس از گذشت هفت سال از عمر بدهی دولت به بازنشستگان تنها 30 درصد از بدهی یک‌هزار و 830 میلیارد تومانی بازنشستگان پرداخت شده است.

مجید روستایی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته دولت هیچ توجهی به بازنشستگان نداشته، اظهار داشت: عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان، عدم افزایش حقوق بازنشستگان براساس نرخ تورم و عدم رسیدگی به مشکلات درمانی این افراد ادعای بی‌توجهی‌های دولت را به قشر بازنشسته ثابت می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت از سال 1386 تاکنون یک‌هزار و 830 میلیارد تومان به بازنشستگان بدهکار است، اضافه کرد: اما این مطالبات هنوز پرداخت نشده و همچنان بر سر جای خود باقی مانده، چرا که روش‌های دولت در راستای پرداخت بدهی خود به بازنشستگان نا‌درست است.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با تاکید بر اینکه البته طی این سال‌ها بخش محدودی از این بدهی پرداخت شده، تصریح کرد: پس از گذشت هفت سال از عمر بدهی دولت به بازنشستگان تنها 30 درصد از بدهی یک‌هزار و 830 میلیارد تومانی بازنشستگان پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه نحوه پرداخت بدهی بازنشستگان به اصلاح قانون نیاز دارد، ادامه داد: مقرر شده که این بدهی در قالب فروش سهام به بازنشستگان پرداخت شود، اما در حال حاضر سهام قابل عرضه‌ای برای پرداخت بدهی بازنشستگان وجود ندارد.

روستایی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ماده‌ای را در طرح قانون خدمات مدیریت کشوری مبنی بر پرداخت حقوق ناشی از اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری با فروش سهام تصویب کرده، تاکید کرد: مجلس با تصویب این ماده قانونی دست دولت را برای عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان باز گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه سهام کارخانه‌هایی که سود قابل توجهی ندارد برای پرداخت این مطالبات در نظر گرفته شده، اذعان داشت: بازنشستگان برای دریافت مطالبات خود خواستار اصلاح قانون هستند و ماده 136 قانون خدمات مدیریت کشوری باید اصلاح شود.

نوشتن دیدگاه