جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1802
منتشر شده در شنبه, 22 فروردين 1394 01:37
تعداد دیدگاه: 0
در فرودگاه آتاتورک ترکیه؛

یک آف آتشین هواپیمای قشم ایر همراز: مسافران ایرانی پرواز ترکیه به سمت ایران، وقتی سوار هواپیمای ایرباس شدند، هرگز تصور نمی‌کردند با آتش گرفتن موتور هواپیما دقایق نفسگیری را سپری کنند. شامگاه پنجشنبه ٢٠ فروردین یک فروند هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت مسافربری قشم ایر، که قصد بلند شدن از باند پرواز...

یک آف آتشین هواپیمای قشم ایر
همراز: مسافران ایرانی پرواز ترکیه به سمت ایران، وقتی سوار هواپیمای ایرباس شدند، هرگز تصور نمی‌کردند با آتش گرفتن موتور هواپیما دقایق نفسگیری را سپری کنند.

شامگاه پنجشنبه ٢٠ فروردین یک فروند هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت مسافربری قشم ایر، که قصد بلند شدن از باند پرواز فرودگاه آتاتورک استانبول ترکیه به مقصد فرودگاه امام خمینی(ره) تهران را داشت، دچار حادثه شد.

هنوز دقایقی از حضور سرنشینان این پرواز نگذشته بود که با درخواست کاپیتان هواپیما کمربندهایشان را بستند و آماده برخاستن از فرودگاه آتاتورک استانبول شدند. مهمانداران درحال نمایش استفاده از ماسک‌های اکسیژن در شرایط اضطراری بودند و هیچ‌کس تصور نمی‌کرد دقایقی بعد حادثه‌ای در راه است. تا این‌که با تیک آف هواپیما صدای انفجار شدیدی وحشت به راه انداخت.

زن و مرد کودک دقایق نفسگیری را آغاز کردند. جیغ و فریاد فضای داخل هواپیما را پر کرده بود و مسافران ثانیه‌شماری می‌کردند تا معجزه‌ای رخ دهد و نجات یابند.

موتور هواپیما آتش گرفته بود و تکه‌هایی از آن روی باند فرودگاه پرتاب شد. باد تایرهای اصلی سمت راست هواپیما خالی شده بود. همین موضوع کافی بود تا خلبان پرواز پس از هماهنگی با برج مراقبت بلافاصله هواپیما را متوقف کند.

آتش مهیبی از اطراف موتور هواپیما زبانه می‌کشید و هر لحظه انتظار فاجعه‌ای هولناک می‌رفت. در هیاهوی محل توقف هواپیمای قشم ایر روی باند فرودگاه آتاتورک و در‌میان دود و آتش بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی وارد عمل شدند.

با متوقف شدن هواپیما، مسافران روی باند پرواز از هواپیما پیاده شده و به ترمینال فرودگاه منتقل شدند.
روزنامه دیلی صباح ترکیه نیز دراین‌باره نوشت: «موتور سمت راست هواپیمای قشم ایر ایران از نوع ایرباس۳۰۰- B۴‌ هنگام افزایش سرعت برای برخاستن از فرودگاه آتاتورک منفجر شد و درحالی‌که قطعات آن در باند پراکنده بود چرخ‌های هواپیما
نیز غیرقابل استفاده شد.
براساس این گزارش، خلبان هواپیما توانست به موقع این هواپیما را متوقف کند و این درحالی بود که شعله‌های آتش به سرعت موتور آن را دربرگرفته بود. مسافران توسط یک هواپیمای دیگر به سمت تهران پرواز کردند.
از سوی دیگر، ایرنا نیز گزارش داد: «حادثه انفجار موتور هواپیمای شرکت هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه آتاتورک استانبول هیچ‌گونه آسیب جانی در بر نداشت. »
به گزارش روز جمعه ایرنا از آنکارا، منابع خبری ترکیه شب گذشته اعلام کردند که هواپیمای قشم ایر روز پنجشنبه در فرودگاه بین‌المللی آتاتورک هنگامی که قصد پرواز به سمت تهران را داشت دچار سانحه شد.
منابع خبری، زمان این حادثه را بامداد پنجشنبه اعلام کرده‌اند ولی زمان اعلام خبر این حادثه شامگاه پنجشنبه بود.

  • تکذیب در دقیقه آخر...

در حالی که این خبر صبح روز جمعه روی سایت‌های خبری قرار گرفت ،معاون عملیات شرکت هواپیمایی قشم‌ایر به ارائه توضیحاتی درباره خبر «حادثه برای هواپیمای ایرانی در ترکیه» پرداخت.

محسن عروجی در رابطه با این خبرگفت: « در فرودگاه استانبول ترکیه هیچ گونه حادثه ای برای هواپیمای قشم ایر اتفاق نیفتاده است وموضوعی که خبرگزاری ها از آن به عنوان حادثه یاد کردند مربوط به ٤ تا٥ روز پیش است و روی باند پرواز هنگامی که خلبان متوجه شد شیئی به موتور هواپیما وارد شده است از پرواز خودداری کرد.هیچ گونه حادثه ای برای هواپیمای قشم ایر در فرودگاه های ترکیه رخ نداده است و آنچه از آن به عنوان حادثه یاد می کنند ورود تکه لاستیکی در باند فرودگاه به درون موتور هواپیما بوده است که خلبان به موقع متوجه شد و هواپیما را خاموش می‌کند.در هواپیمایی از این گونه موارد به عنوان حادثه یاد نمی‌کنند».

دیدگاه‌ها  
  0
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
نوشتن دیدگاه