يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20701
منتشر شده در پنج شنبه, 01 مهر 1400 10:13
تعداد دیدگاه: 0
با حضور فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج)؛

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای سپاه و بسیج در شهر بهارستان با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و تقارن این مناسبت با چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد: باید بررسی کرد و دید چه اتفاقی در جریان انقلاب اسلامی افتاده است که دشمن برای ساقط کردن آن، این همه...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فدا ادامه داد: اگر به چهل و یک سال پیش برگردیم و تاریخ را بررسی کنیم دقیقا هشت روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن به پادگان مهاباد حمله میکند و تجزیه طلبی، جدایی طلبی را رقم زده و زمزمه جدایی طلبی در مناطق مختلف کشور به گوش می رسد.

وی به ترور ۱۷هزار نفر توسط ضد انقلاب اشاره کرد و افزود: وقتی که نتوانستند در مقابل حرکت توفنده و سریع انقلاب اسلامی مقاومت کنند بهتر دیدند دیوانه ای مثل صدام را تحریک‌کنند تا به ایران حمله کند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به نبرد نابرابر ۳۰ کشور با ایران ادامه داد: ۱۹هزار اسیر از دشمن در عملیات بیت المقدس و ۱۵هزار نفر در عملیات فتح المبین و به همین نسبت تلفات سنگین دشمن طی هشت سال ثمره مدیریت، ایمان و توکل حضرت امام (ره) به قدرت الهی و ایمان مردم بود و نظام نوپای جمهوری اسلامی با همین شعار مقابل دنیا ایستاد و باعث شد تجهیزات و قدرت پیدا کند و همین باعث شد به دنیا نشان دهیم ایستادگی هیمنه ابرقدرتها را در هم خواهد شکست.

سردار فدا با بیان این مطلب که توجه به ظرفیتهای درونی ما را در خودکفایی پیروز خواهد کرد افزود : اگر با دشمن پنجه در پنجه شویم قطعا توانمندتر خواهیم شد و این ایستادگی امکانی را برای ما فراهم کرد که مقابل ابرقدرت های جهان بایستیم و با اقتدار از حیثیت مملکتمان دفاع کنیم.

وی ادامه داد: روزی مقدرات این کشور در اختیار غرب بود و آنها بودند به شاه دستور می دادند به برکت انقلاب اسلامی ایستادگی و ایثار و شهادت به چنان مقامی رسیدیم که پهباد آمریکایی را هدف قرار می دهیم و زمانی که دریانوردان انگلیسی به خاک ما تجتوز میکنند آنها را دستگیر میکنیم که و رزمندگان ما با اقتدار مشتی آنها را توقیف میکنند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: ما در جنگ عزت و سربلندی نیروهای مسلح را نشان دادیم و توانستیم بالندگی و قدرتهای درونی را ثابت کنیم،ما قدرت ساخت سیم خاردار را نداشتیم اما به برکت همین دفاع مقدس و روحیه بسیجی ماهواره در مدار زمین قرار می دهیم و در نانو و شبیه سازی و سلولهای بنیادی و صنعت هسته ای سایر علوم حرف اول منطقه را میزنیم و در کنار توان بازدارندگی موجبات آرامش و آسایش و امنیت را فراهم کنیم.

سردار فدا ادامه داد: جنگ ثابت کرد: حضور مردم در صحنه و همچنین دفاع از انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر امام شکست ناپذیر است.

وی افزود: شهدایی مثل خرازی و همت و ردانی پور و میثمی و سایرین نشان دادند بدون گذراندن دانشگاه چنان ظرفیتی ایجاد شد که توانستند یگان های جنگ را اداره کنند.

سردار فدا با اشاره به زنده نگه داشتن روحیه مقاومت و سازندگی و ایثار و شهادت در انقلاب اسلامی گفت: این روحیه الگوی جوانان حزب الهی منطقه شد و به برکت همین روحیه توانستیم داعش را شکست داده و کمک های مستشاری بدهیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) افزود: امروز عناصر انقلابی وظیفه سنگینی دارند از جمله تقویت عناصر ماندگار انقلاب در طول ۴۱ سال گذشته که اولین پارامتر آن این است که به عنوان موتور شتاب دهنده به احکام نورانی اسلام پایبند باشیم.

سردار فدا به تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب به عنوان دومین شاخصه از تقویت عناصر ماندگار انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: ایشان در مناطق مختلف عملیاتی به نمایندگی از امام حضور داشتند.

وی افزود: فراهم کردن آسایش مردم و مطالبه گری از مسئولان ولایتمداری و ولایت محوری و روحیه استکبار ستیزی که عامل اصلی مقاومت ماست از پارامترهای دیگر است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: آنها که سر میز مذاکره نشستنددر افغانستان و لیبی و عراق چه بلایی سرشان آمد ؛ آمریکا که ۲۰ سال هزینه کرد تا با داعش و طالبان بجنگد مفتضحانه در حال ترک منطقه است و این صحبت های رهبر معظم انقلاب درباره انتقام سردار سلیمانی و‌خروج نیروهای آمریکایی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ان شاء الله بشارت های رهبر معظم انقلاب در دیدار علمای اهل سنت سوریه مبنی بر اقامه نماز جمعه در قدس شریف محقق شده و به برکت ایستادگی و‌حماسه و ایثار و رشادت مردم شاهد نابودی اسراییل خواهیم بود .

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در بخشی دیگر از صحبت های خود به تشکیل قرارگاه های شهید سلیمانی در ایام‌کرونایی اشاره کرد و افزود: بسیجیان در مراحل مختلف در کنار مردم بوده اند و با کمک مردم و‌خیرین تاکنون یک میلیون بسته معیشتی در استان اصفهان توزیع شده و ان شاءالله هفته آینده به همت نیروی زمینی سپاه هم بیمارستان سیار ۱۵۰ تختخوابی در استان تاسیس خواهد شد.

سردار فدا ضمن بیان بخشی از رشادت های مردم اصفهان در طول دوران انقلاب اسلامی از زحمات همه اقشار و‌جوانان که باعث شدند در طول ۴۳ سال گذشته اصفهان علیرغم نارسایی ها زبانزد شود تشکر کرد .

وی افزود:. همه‌مردم نسبت به تشویق کسانی که واکسن نزده اند اقدام‌کنند تا جمعیت هدف واکسینه شده و‌محدودیت ها برطرف شود.

در ابتدای این‌مراسم سرهنگ حاجی عرب فرمانده ناحیه‌مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام‌گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه داده و سردار فدا از یگان‌موتوری طلاب و‌همچنین غرفه های دستاوردهای پایگاههای اسوه ناحیه بازدید کرد.

نوشتن دیدگاه