پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 19706
منتشر شده در یکشنبه, 03 مرداد 1400 23:35
تعداد دیدگاه: 0

منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر دوره‌ای بنا به فراخور نیاز و ضرورت‌هایی که وجود دارد می‌تواند خودش مبدع ایجاد کمیسیون‌ها و عنوان آن‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مجید نادرالاصلی پیرامون کمیسیون جدیدی که قرار است در دوره جدید شورا به کمیسیون‌های تخصصی اضافه‌ شود، اظهار داشت: با توجه به مشکلات مرتبط با مسأله آب که مدت‌ها است دامن‌گیر اصفهان است و اختلافاتی که در استان‌ها و سطح ملی پیش آمده که شاید منجر به کم توجهی نسبت به رفع مشکل آب و حق‌آبه مردم اصفهان شده است، شورای ششم به این جمع‌بندی رسید که یک کمیسیون ویژه را در کنار سایر کمیسیون‌ها به این امر اختصاص دهد.

منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با توجه به حساسیتی که نسبت به این مسأله داشتم و پیگیری مسائل مربوط به آب در سطح ملی، استانی، شهری و نهادها و سازمان‌های مربوطه به نظرمان رسید که می‌توانیم چنین ظرفیتی با کمک همه نیروهای متخصص دانشگاهی، مردمی و کشاورزان داشته باشیم و حل بنیادین مسأله آب به لحاظ تخصصی و محلی را داشته باشیم.

اغلب اعضا داوطلب عضویت در این کمیسیون هستند

وی با بیان اینکه وظیفه این کمیسیون آن است که همه مسائل مختلف محلی، ملی و فنی را بررسی کند؛ عنوان کرد: با توجه به حساسیت این مسأله برای سایر اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به نظر می‌رسد اغلب اعضا داوطلب عضویت در این کمیسیون باشند.

نادرالاصلی تصریح کرد: در کنار بحث آب به مسأله مناطق محروم و حاشیه‌نشینی هم قرار است در این کمیسیون پرداخته شود.

منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بخش‌هایی از اصفهان گرفتار حاشیه‌نشینی است، گفت: مشکلات زیادی در حوزه اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم این مناطق وجود دارد که این کمیسیون وظیفه دارد نسبت به رسیدگی و راهکار یافتن این مشکلات اقدام کند.

وی ادامه داد: مطالعات، دیدارها و جلسات زیادی با متخصصان و دانشگاهیان این حوزه و حتی مسؤولان سازمان آب استان و نمایندگان شهرستان داشتیم که برای مقدمه لازم بود اما به صورت قانونی پس از شروع رسمی دوره جلسات رسمی را هم شروع و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

تغییرات در ترکیب کمیسیون‌های شورا به فراخور نیاز زمان است

نادرالاصلی پیرامون ایجاد تغییراتی در ترکیب کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر بیان داشت: هر دوره‌ای بنا به فراخور نیاز و ضرورت‌هایی که وجود دارد می‌تواند خودش مبدع ایجاد کمیسیون‌ها و عنوان آن‌ها باشد.

منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: یکی از ابعاد حاشیه‌نشینی به مسائل اجتماعی برمی‌گردد؛ اشتغال، بهینه‌سازی موقعیت‌ها و... از دیگر مسائلی‌ست که لازم است به طور دقیق بررسی و نسبت به آن اقدام شود.

وی همچنین عنوان کرد: آنچه در بحث آب مهم است این است که ما باید تعامل ملی، بین استانی، استانی و بین شهرستانی داشته باشیم؛ باید فرصت‌هایی که در برای اصفهان به ویژه در سطح کشور برای اعتبارات وجود دارد را از دستگاه‌ها و سازمان‌ها مطالبه کنیم.

نادرالاصلی تصریح کرد: با توجه به این موارد، منتخبان شورای اسلامی شهر اصفهان احساس کردند که می‌توانند با حضور قوی خود و اینکه انگیزه قوی نسبت به این زمینه دارد و مشکل اصلی مردم هم بحث آب است، در این زمینه ورود کند و به صورت تخصصی نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

فارس

نوشتن دیدگاه