سه شنبه 1 خرداد 1403, Tuesday 21 May 2024, مصادف با 13 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4864
منتشر شده در دوشنبه, 06 اسفند 1397 12:10
تعداد دیدگاه: 0

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) ویژه برنامه روز زن در 40 بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان استان اصفهان برگزار می شود.


به گزارشپایگاه خبری همراز نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان با اشاره به جایگاه فاطمه زهرا (علیها السلام) در نزد شیعیان اظهار داشت: مقام و منزلت فاطمه زهرا (علیها السلام) در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست، بلکه آن حضرت همتای امیر المؤمنین و دارای منزلتی عظیم‌تر از سایر ائمه طاهرین (علیهم السلام) می‌باشد.
وی در ادامه افزود: صدیقۀ کبری ـ سلام اللّه‏ علیها ـ در تمام شئون انسانی و الهی خویش الگو و راهبر نه تنها زنان بلکه تمام انسانهای آزاده‏ای هستند که جز زلال حقیقت، کام تشنۀ آنها راسیراب نخواهد کرد. زهرای مرضیه ـ سلام اللّه‏ علیها ـ در زهد، صبر، ایثار، شجاعت، اخلاص و صداقت و هزاران خصلت انسانی دیگر نمونه، سرمشق و راهبری بی‏نظیراست؛ چنانکه جز این فضایل و فضایلی هم‏شأن آن، لازمه امامت نیست. «زهرا خودیک امام است.... یک تیپ ایده‏آل برای زن، یک اسوه، یک شاهد برای هر زنی کهمی‏خواهد شدن خویش را انتخاب کند»
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به هدف برگزاری میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) در جوار بقاع متبرکه اشاره و خاطر نشان شد: علاوه بر آن‌که جنبه‌هایی از شخصیت ایشان که به شؤون انسانیت بازمی‌گردد، الگویی برای تمامی انسان‌ها اعم از زن و مرد است، به عنوان نمونه‌ای کامل برای زنان نیز (در شناخت ابعاد مختلف وجودی شخصیت زن، پی بردن به ارزش استعدادهای موجود در زن بدون تحت‌ تأثیر القائاتی که در تحقیر جنس زن وجود دارد و در نهایت ظهور استعدادها در ابعاد مختلف به دور از هر گونه افراط و تفریط و در نهایت رسیدن به کمال و قرب الهی) مطرح است.
حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه گفت: در همین راستا و براساس برنامه ریزی های انجام شده در روز میلاد این یگانه گوهر تابناک عصمت و طهارت کلیه بقاع متبرکه و امامزادگان جلیل القدر استان آذین بندی می شوند و با برپایی برنامه هایی این روز فرخنده را جشن می گیرند اما براساس هماهنگی های به عمل آمده ویژه برنامه هایی به صورت شاخص در جوار حرم مطهر 40 بقعه متبرکه و امامزادگان عظیم الشان استان همراه با سخنرانی و مولودی خوانی، برپایی خیمه های معرفت، مسابقات فرهنگی و.... برای یانوان با هدف تبیین شخصیت این بانوی بزرگوار برگزار می شود.

نوشتن دیدگاه