جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4648
منتشر شده در دوشنبه, 03 دی 1397 18:12
تعداد دیدگاه: 0

رئیس هیئت رئیسه انجمن حرفه ای بوم گردی ایران گفت: موقوفات بهترین ظرفیت را جهت توسعه بوم گردی با حداقل سرمایه گذاری و بالاترین میزان اشتغال و ارزش افزوده را برای علاقمندان جهت سرمایه گذاری در این بخش دارا است.


به گزارش پایگاه خبری همراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید مازیار آل داود اظهار داشت: در اقصی نقاط کشور خانه های تاریخی زیادی وجود دارند که بسیاری از آنان نیز موقوفه هستند و می توان با سرمایه های اندک بخش خصوصی آنان را احیا کرد و این اماکن نیز دارای ظرفیت های بالای جهت جذب گردشگر هستند.
وی در ادامه افزود: احیای این خانه های تاریخی که جزء هویت ملی مردم بزرگ ایران نیز محسوب می شوند باعث رونق اقتصادی برای مردم مناطق کوچک و بزرگ و همچنین ایجاد اشتغال محلی می شود و همچنین باز نشر سنت های قدیمی و تکثیر فرهنگ غنی ملی مذهبی می شوند.
رئیس هیئت رئیسه انجمن حرفه ای بوم گردی ایران در ادامه به سرمایه گذاری که 20 سال قبل در یکی از خانه های قدیمی و موقوفه شهرستان خور و بیابانک و در روستای گرمه توسط وی انجام شده است اشاره و خاطر نشان شد: اکنون 19 سال است که با اجرای برنامه های تبلیغی و همچنین فعالیت های فرهنگی توانسته ایم برای 206 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با احیای این موقوفه اشتغال ایجاد کنم و این موضوع نیز به ایجاد یک اقامتگاه بوم گردی در این روستا منجر شده که در این مکان روزانه میزبان گردشگران مختلف از اقصی نقاط مختلف جهان از جمله کشورهایی همچون، آلمان، سوئیس، فرانسه، هند، چین و... هستیم و این امر نیز یک افتخار برای من محسوب می شود.
سید مازیار آل داود در ادامه افزود: از آنجایی که نیت موقوفه ای که من مستاجر آن هستم عزاداری امام حسین(ع) است قطعا اطمینان دارم که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در موفقیت من نقش به سزایی داشته است.
وی در ادامه با دعوت از فعالان صنعت توریسم و گردشگری در جهت احیای موقوفاتی که ظرفیت گردشگری را دارند یادآور شد: اداره اوقاف و امور خیریه نیز می تواند در ایجاد تعامل مناسب و همچنین مهیا کردن زمینه برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این راستا گام های موثر و تاثیرگذاری بردارد که این موضوع باعث اجرای نیت واقف نیک اندیش آن موقوفه می شود و موقوفه نیز احیا و رونق اقتصادی و اشتغال را نیز برای جامعه و فرد سرمایه گذار به همراه دارد.

 

نوشتن دیدگاه