يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3911
منتشر شده در یکشنبه, 07 خرداد 1396 10:11
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:
زرگرپور رسول

استاندار اصفهان گفت: با حمایت‌هایی که در سال گذشته انجام گرفت بیش از ۷۷ هزار فرصت شغلی احیا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، رسول زرگرپور در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: به کشاورزان و دامداران توصیه می کنیم که تولیدات خود را بیمه کرده و از صندوق بیمه استفاده کنند.

وی افزود: در سال گذشته بسته حمایتی مربوط به حمایت از واحدهای کوچک و متوسط را داشتیم که استان اصفهان عملکرد خوبی داشت و بیش از هزار و 150 واحد صنعتی که مشکل داشتند مورد بررسی قرار گرفتند و بالغ بر هزار و 800 میلیارد تومان منابع در اختیارشان قرار گرفت.

استاندار اصفهان تأکید کرد: با این حمایت که در سال گذشته انجام گرفته بیش از ۷۷ هزار فرصت شغلی احیا شد.

وی گفت: قرار است 10 هزار واحد جدید با اعتبار 200 میلیارد ریال تحت پوشش حمایتی دولت قرار بگیرد که البته سقف اصفهان را هنوز اعلام نکردند؛ واحدهای متقاضی اخذ تسهیلات در سامانه بهینه یاب ثبت نام خواهند کرد.

 برنامه ریزی مدیریت آب برای کشت پاییزه و بهاره

زرگرپور ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم در ارتباط با کشت پاییزه و بهاره کشاورزان انجام شده و کشاورزان توانستند زمین‌های خود را زیر کشت ببرند تا حدود 500 هزار تن گندم و جو داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از معضلات اصفهان فرسوده بودن سیستم فاضلاب بود که بر اساس مصوبه جدید شورای اقتصاد اعتبار لازم در اختیار خواهد بود تا شبکه فاضلاب شهر اصفهان جدید شود.

استاندار اصفهان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات 29 اردیبهشت در کشور و استان اصفهان اظهار کرد: انتخابات 29 اردیبهشت در استان اصفهان در امنیت 100 درصدی برگزار شد که این موضوع با توجه به تمهیداتی بود که در کل کشور و البته در کمیته امنیتی انتخابات استان اصفهان اندیشیده شد.

در انتخابات یک رأی صحیح مأخوذه هم باطل نشد

وی افزود: دشمنان تلاش داشتند تا امنیت انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهند که در همین راستا 26 اردیبهشت را هم مشخص کرده بودند ولی با تدابیری که صورت گرفت نتوانستند کاری کنند و انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

زرگرپور در خصوص برخی حواشی مطرح شده درباره انتخابات فعلی توضیح داد و گفت: برخی حاشیه‌سازی کرده بودند که برخی از صندوق‌های رأی در اصفهان باطل شده است؛ تمام این مسائل را تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنم در استان اصفهان نه تنها هیچ صندوقی که حتی یک رأی صحیح مأخوذه هم باطل نشد هر چند طبق روال همه انتخابات در این دوره هم برخی آرای داخل صندوق باطل بود.

در هیچ شعبه‌ای کمبود تعرفه نداشتیم

استاندار اصفهان اعلام کرد: نکته دیگری که در این انتخابات مطرح شد بحث کمبود تعرفه بود که در کشور مطرح شد و من اعلام می‌کنم در هیچ یک از شعب اخذ رأی استان اصفهان با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از قبل انجام شده بود کمبود تعرفه نداشتیم و مشکلی از این جهت در استان اصفهان وجود نداشت.

زرگرپور با بیان اینکه از قبل به همه عوامل اجرایی اعلام شده بود که وقتی شعبه‌ای 70 درصد تعرفه‌های خود را مصرف کرد اعلام کند؛ تصریح کرد: پیش‌بینی دیگری که انجام شده بود تعرفه‌ها در شعب رأی‌گیری بین 20 تا 25 درصد از تعداد واجدین شرایط بیشتر بود.

وی در بیان جزئیات آمار تعرفه‌ها اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری 4 میلیون و 350 هزار برگه تعرفه تحویل فرمانداری‌ها دادیم که 2 میلیون و 760 هزار تعرفه مصرف شد و 1 میلیون و 600 هزار تعرفه مصرف نشد.

استاندار اصفهان ادامه داد: 10 میلیون و 870 هزار تعرفه در سه انتخاباتی که در استان اصفهان برگزار شد داشتیم که از این تعداد، 7 میلیون و 880 هزار تعرفه مصرف شد به عبارتی 72.5 درصد تعرفه‌ها در سه انتخابات مصرف شد.

وی ابراز داشت: تعداد تعرفه مصرف شده در انتخابات ریاست جمهوری 77 درصد، تعداد تعرفه مصرف شده در انتخابات شوراها 75.5 درصد و 52 درصد تعرفه مصرف شده در انتخابات مجلس بود.

زرگرپور در ادامه با اشاره به برخی صحبت‌ها در خصوص اینکه برخی از مردم نتوانستند رأی بدهند، گفت: در شهر اصفهان ما سه شعبه پل خواجو، میدان امام و یکی از مساجد را داشتیم که بعد از ظهر با جمعیت زیادی مواجه بودند و شلوغ بود که البته از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها اعلام کردیم که مردم حتی‌المقدور برای رأی دادن به این شعب مراجعه نکنند و به شعب دیگر بروند.

تعداد اصفهانی‌هایی که نتوانستند رأی بدهند در حداقل ممکن بود
وی افزود: طبق قانون بعد از ساعت 24 امکان اخذ رأی وجود نداشت و وزیر کشور ابلاغ کرده بود که دیگر بعد از ساعت 24 رأی‌گیری نداشته باشیم که البته با تمهیداتی که شده بود تعداد کسانی که نتوانستند در اصفهان رأی بدهند در حداقل ممکن بود.

استاندار اصفهان یادآور شد: ما 31 شعبه سیار در اصفهان داشتیم و پیشنهاد ما این بود که برخی از این شعب سیار با توجه به اینکه بعد از اینکه کارشان در شعبه‌های خودشان تمام شد به شعب شلوغ‌تر بروند و ظرفیت‌گیری در شعب شلوغ افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: برای ارائه این پیشنهاد، 2 مرتبه با رئیس هیأت نظارت استان اصفهان تماس گرفتم و درخواست کردم که موضوع در جلسه هیأت نظارت استان مطرح شود اما با این درخواست موافقت نکردند؛ اگر با این درخواست موافقت می‌شد تعداد افرادی که در صف بودند به حداقل می‌رسید و تعداد بیشتری می‌توانستند رأی بدهند.

 مشارکت 74 درصدی مردم اصفهان در انتخابات ریاست جمهوری

استاندار اصفهان در پایان این بخش از صحبت‌های خود با اعلام آمار جزئی از مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت اظهار کرد: کل میزان مشارکت در استان اصفهان در انتخابات ریاست جمهوری 74 درصد است که از میزان 54.15 درصد سهم آرای روحانی و 40.42 درصد سهم آرای رئیسی در استان اصفهان است.

وی افزود: از بین 566 نفری که در 107 شهر استان برای شورای شهر انتخاب شدند 89 درصد منتخبین مرد و 11 درصد منتخبین زنان هستند؛ همچنین 70 درصد منتخبین اعضای جدید و 30 درصد از منتخبان افراد قبلی هستند و همچنین 74 درصد منتخبان دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به آماری از منتخبان شوراهای روستایی، تصریح کرد: 97 درصد منتخبان مرد و 3 درصد منتخبان در شوراهای روستا زن هستند، همچنین 60 درصد منتخبان جدید و 40 درصد قدیمی هستند و کمتر از 15 درصد دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر هستند.

تنها 20 درصد نانوایی‌ها می‌توانند نان را به قیمت آزاد بفروشند

رسول زرگرپور در بخش دیگری از نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص نظارت بیشتر بر کیفیت نان در اصفهان اظهار کرد: طبق قانون باید 80 درصد واحدهای نانوایی، نان را به قیمت دولتی و 20 درصد آزاد بفروشند.

وی افزود: مدیریت این کار توسط کمیته آرد و نان است و جلسات آن مرتب انجام می‌شود و البته نظارت بر واحدها نیز بر عهده اتاق اصناف است و اگر واحدی از نظر کیفیت، کمیت و قیمت تخلف کند در مرحله اول سهمیه واحد کم و در صورت عدم توجه به تذکرات سهمیه قطع خواهد شد که در این خصوص باید نظارت‌ها و کنترل‌ها توسط اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف تشدید شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت وظیفه تنظیم بازار را بر عهده دارد، ادامه داد: در کمیته تنظیم بازار برای تأمین اقلام ماه مبارک رمضان مشکل نداریم و نظارت و کنترل قیمت‌ها نیز انجام می‌شود.

حواشی جشن‌های پیروزی در اصفهان کمتر از دیگر استان‌ها بود

زرگرپور در پاسخ به سؤالی در خصوص برخی رفتارها در انتخابات و جشن‌های پس از آن گفت: تقریباً با تمام رؤسای ستادهای انتخاباتی کاندیداها که در اصفهان نماینده داشتند در ارتباط بودیم و سعی کردیم با هماهنگی ستادها جلوی برخی اقدامات گرفته شود.

وی افزود: پیشنهاد ما این بود که جشن‌ها در محیط بسته انجام شود که کنترل آن هم راحت باشد اما شب اول بعد از انتخابات جشن‌ها و مراسم‌هایی به صورت خودجوش در اصفهان انجام شد که البته نسبت به سایر استان‌ها حواشی این جشن‌ها در اصفهان کمتر بود که البته به حق هم بود که برخی اقدامات در این جشن‌ها انجام نشود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: به همین دلیل و بعد از شب اول اعلام کردیم هرگونه تجمع و جشن در خیابان‌های شهر ممنوع است و لذا اوضاع کنترل شد و در همین راستا مسؤولان ستاد منتخب همکاری خوبی را داشتند و اطلاعیه دادند که هیچ برنامه‌ای ندارند و برنامه جشن به صورت متمرکز انجام شد.

زرگرپور در زمینه برخی تدابیر امنیتی در اصفهان گفت: در روز 26 اردیبهشت شرایط امنیتی برقرار شد و به این دلیل بود که ضد انقلاب اعلام کرده بود که قصد تحرکاتی را در این روز مشخص دارد و لذا از یک ماه قبل تمهیداتی اندیشیده شد که در نهایت این روز در آرامش کامل تمام شد اما طبیعتاً با توجه به اینکه زمان و مکان توسط ضدانقلاب اعلام شده بود تدابیر امنیتی و انتظامی انجام می‌شد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات استان برای پلمپ چاه‌های غیرمجاز در اصفهان، گفت: برای کنترل وضع آب بر اساس مصوبه شورای عالی آب باید 3 اقدام انجام شود که پلمپ چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از برداشت‌های مازاد و غیر مجاز این این‌گونه اقدامات است که با همکاری مردم در حال انجام است.

خط قرمز برای باز کردن زاینده‌رود، تأمین آب شرب است نه انتخابات

استاندار اصفهان در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه برخی باز شدن آب زاینده‌رود را انتخاباتی عنوان می‌کنند، گفت: باز شدن زاینده‌رود برای تبلیغات انتخاباتی را 100 درصد تکذیب می‌کنم.

وی افزود: قبل از این دولت یک سال رودخانه آب داشت و یک سال آبی را در بستر رودخانه نمی‌دیدیم و به همین ترتیب یک سال کشاورزان کشاورزی می‌کردند و یک سال کشاورزی نبود که با ریسکی که توسط مدیریت استان برای جاری شدن آب در رودخانه انجام شد کشاورزان هم کشت پاییزه و هم کشت بهاره دارند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: خط قرمز ما برای باز کردن آب تأمین آب شرب است و اگر آب شرب ما به خطر بیفتد تحت هیچ شرایط آب را باز نخواهیم کرد اما در این مقطع به لطف الهی و رسیدن بارش‌ها به حد انتظار آب باز شد و مشکلی در تأمین آب شرب هم وجود ندارد.

زرگرپور گفت: کمیته‌ای که متشکل از نمایندگان دولت و نمایندگان کشاورزان است در خصوص آب تصمیم می‌گیرد و هنوز زمانی برای بسته شدن آب معین نشده است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت شورای شهر بهارستان عنوان کرد: در استان اصفهان 107 شهر داریم که همیشه طبیعتاً عده‌ای که نمی‌توانند به شورای شهر ورود کنند معترض هستند و قانون هم برای معترضان مسیری منطقی و قانونی را معین کرده است.

استاندار اصفهان در تشریح مسیر قانونی برای پیگیری اعتراضات بیان کرد: در انتخابات هیأت اجرایی و هیأت نظارت وجود دارد و اگر کسی معترض است باید اعتراض خود را به هیأت اجرایی بدهد و این هیأت با هماهنگی هیأت نظارت در خصوص رسیدگی به شکایت کاندیداها تصمیم می‌گیرد.

 90 درصد موضوعات استان در شورای گفت‌و‌گو حل شده است

زرگرپور در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوص اظهار کرد: شورای گفت‌وگو از شوراهای کارآمد و مؤثری بوده که شورای اصفهان در کشور همیشه فعال بوده و جلسات آن منظم تشکیل شده و محتوا و موضوعات مهمی در جلسات شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: از مزیت‌های این شورا این است که اولاً از همه قوا در این شورا نماینده وجود دارد و ثانیاً بخش خصوصی و بخش دولتی با هم مشکلات را بررسی می‌کنند و اگر اختلافی وجود دارد رفع می‌شود؛ موضوعاتی که در جلسات شورا مطرح می‌شود یا ملی است و یا استانی که 90 درصد موضوعات استانی حل شده و مباحث ملی را هم به مجلس، وزارت‌خانه‌ها و...ارسال کردیم.

استاندار اصفهان در پایان در خصوص رسیدگی به وضعیت قلیانی‌ها گفت: عده‌ای از این افراد پروانه ندارند که باید حتماً برای فعالیت از صنف مربوطه پروانه دریافت کنند و برخی دیگر هم به این دلیل که بهداشت به قوه قضائیه شکایت کرده توسط مرجع قضایی برخورد و تعطیل شده است و ربطی به شورای تأمین استان ندارد.

نوشتن دیدگاه