جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2714
منتشر شده در شنبه, 04 ارديبهشت 1395 11:49
تعداد دیدگاه: 0

از یحیی گل‌محمدی این انتظار می‌رفت که برابر النصر عربستان برنده شود ولی زدن 3 گل و بسته نگه داشتن خط دفاع از آن کارها بود! به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از خبر ورزشی، ذوب‌آهن يك شاهكار كامل آفريد! تيمي كه بازي را با دانستگي و با پيگيري اهداف حركتي آغاز مي‌كند، لياقت كسب نتايج بزرگتر را...

از یحیی گل‌محمدی این انتظار می‌رفت که برابر النصر عربستان برنده شود ولی زدن 3 گل و بسته نگه داشتن خط دفاع از آن کارها بود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از خبر ورزشی، ذوب‌آهن يك شاهكار كامل آفريد! تيمي كه بازي را با دانستگي و با پيگيري اهداف حركتي آغاز مي‌كند، لياقت كسب نتايج بزرگتر را هم دارد! تيمي كه تجربه و جواني را خوب درهم تركيب و تلفيق كرده است، سزاواري‌هاي بسياري، حتي براي خلق شگفتي نيز دارد!

تيمي كه حركت در اوج سرعت و بازي مالكانه را به مهمترين شاخصه بازي خود بدل كرده است، هنوز در اول راه است و بايد براي تحسينش، هنوز صبر كرد و حوصله ورزيد! به ويژه آنكه ذوب‌آهن، هم اتكا دارد به قاسم حدادي‌فر و مهدي رجب‌زاده كه پيران ديرند و هم متكي است به كاوه رضايي و احسان پهلوان كه نمونه‌هايي هستند از قدرت لايزال جوانان امروزي با فرداي روشني كه درپيش دارند!

آيا تيم يحيي، قدرت خود را متمركز نكرده است به بازي‌هاي ليگ آسيا؟ آيا ذوب‌آهن چشم ندوخته است به روز نهم خرداد و به بازي جام حذفي در روز آخرش؟ و آيا براي مردان يحيي، ليگ برتر اينك و حالا، يك اولويت درجه دوم به شمار نمي‌آيد؟

ذوب‌آهن را ديدن و اين تيم را نستودن، ممكن نيست! دومين تيم ستودني ايران، در ليگ آسيا، تراكتور است! تيمي كه 5 بازي انجام داده و 4 برد كسب كرده است!

تيمي كه يك گل بيشتر نخورده است! تيمي كه دفاعي دارد محكم و پرصلابت و فوتبالي بازي مي‌كند متكي به مردان تكنيكي!
تراكتور هرچه دارد، به خط دفاعش مديون است كه علاوه بر تركيب چهارنفره‌اي شامل ايران‌پوريان، آقايي، شجاع‌زاده و خالد شفيعي، از قدرت دفاعي سينا عشوري و مهدي كياني هم برخوردار است! ستيزه‌گرترين هافبك‌هاي دفاعي در هر دو ليگ برتر و آسيا...

تراكتور گل هم مي‌زند اما به لطف مهارت‌هاي تكنيكي خط مياني‌اش! به لطف هنري كه بختيار رحماني دارد و سروش رفيعي از آن برخوردار است!

تراكتور قابليت‌هاي پيش‌پا افتاده ديگري هم دارد كه در گل زدن كمكش مي‌كند: ...مثلاً پرتاب اوت توسط سينا عشوري و خالد شفيعي!
تراكتور در دوحه، الهلال عربستان را به همين ترتيب زمين‌گير كرد! با پرتاب اوت! با پرتاب بلند اوت!

آيا حق تراكتور و مربي عملگرايش نيست كه از اين مزيت يا حركات پرفشار و سنگين و بازي تخريبي فرزاد حاتمي استفاده كنند؟

وقتي مي‌بينيم «هرنه‌وار، پرتاب دوار» يا وقتي مي‌بينيم «هر نه وار كرنر دوار» چه مرضي داريم كه بگوييم نه!

«امير» نه نمي‌گويد و از هر دري كه كمي هم باز مانده باشد، عبور مي‌كند! تراكتور مي‌رود تا در آسيا كاري كند كارستان! كه اين هنوز از نتايج سحر است! باش تا صبح دولتش بدمد!

روزي روزگاري، سپاهان
4 گل خورده سپاهان را جدي نمي‌گيريم اما باختش جاي اگر و اما ندارد!

سپاهان سرانجام به تصميم رسيد! درست يا غلط بودنش را به زودي مي‌فهميم ولي سپاهان از «تذبذب» و از دوئيت خارج شد!
آقاي استيماچ رفت و منزل به ديگري پرداخت، البته بدون آنكه اين بار عمارت تازه و نويي هم براي سپاهان بسازد!

سپاهان كه اشكال مديريتي و نگاه بسته دارد؛ كار اول را سرانجام انجام داد! هرچند كمي ديرتر از آخر!
سپاهان حالا نه فركي را دارد، نه استيماچ و هيچ كروات ديگري را. سپاهان نويدكيا را دارد و «محرم» سپاهان را!

براي پسر خوب فوتبالمان دعا كنيم و آرزوي توفيق كه اين آخرين مجال براي اوست! خيلي‌ها منتظرند تا شب آبستن چه حوادثي است و سحر، چه زايد! سپاهان اما مديريتي مي‌خواهد اهل اقتدار كه فرداي قهرماني زيرآبش را نزنند و دكش نكنند! مثل پارسال!

نوشتن دیدگاه