جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25120
منتشر شده در دوشنبه, 11 دی 1402 16:08
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیته تربیت بدنی در مجلس شورای اسلامی:

رئیس کمیته تربیت بدنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ورزش به دنبال آزمون و خطا در واگذاری دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال است، گفت: باشگاه داری باید به سمت مدیریت پیمان یا به سمت تعاونی هواداری پیشکسوتان و مربیان حرکت کند و این سرمایه‌های ورزشی و اجتماعی را با آزمون و خطا دچار آسیب...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، احمد راستینه هفشجانی در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، گفت: سیاست واگذاری باشگاه‌های ورزشی سالیان طولانیست که مطالبه جامعه ورزشی و مردمی است، اما با این پیش شرط که باشگاه‌های پرطرفداری همچون استقلال و پیروزی که دارای ظرفیت سرمایه اجتماعی بسیار بالایی هستند باید با نگاه حقوق هواداران و حمایت از سرمایه اجتماعی، سازوکار واگذاری آنها فراهم شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با وجود تجربه‌های مختلفی که در مورد واگذاری باشگاه‌های ورزشی در دنیا وجود دارد اما وزارت ورزش و جوانان به دنبال آزمون و خطا در واگذاری دو باشگاه پرطرفدار است.

رئیس کمیته تربیت بدنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجارت متقنی که در خصوص واگذاری باشگاه‌های ورزشی در جام جهانی وجود دارد، اظهار داشت: باشگاه‌ داری باید به سمت مدیریت پیمان یا به سمت تعاونی هواداری پیشکسوتان و مربیان حرکت کند و این سرمایه‌های ورزشی و اجتماعی را با آزمون و خطا دچار آسیب نکنیم، امروز مدیریت پیمان از مباحث مهم واگذاری بخش‌ها در کل دنیا محسوب می‌شود که در مرحله نخست می‌تواند در حفظ باشگاه‌ها موثر باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باشگاه پرسپولیس و استقلال از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار باید به گونه‌ای باشد که مدیریت دچار مشکل نشود، سرمایه‌های ورزشی در کشور به راحتی به دست نمی‌آید، وزارت ورزش و جوانان باید با بهره گیری از تجارت کشورهای مختلف در کنار حفظ ظرفیت‌های نظارتی خود اقدام به این مهم کند.

راستینه در پایان تصریح کرد: لایحه جامع نظام باشگاه‌داری اگر به تصویب برسد با ظرفیت بی بدیلی که دارد مسیر واگذاری باشگاه‌های ورزشی را هموار خواهد کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه