سه شنبه 1 خرداد 1403, Tuesday 21 May 2024, مصادف با 13 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2419
منتشر شده در یکشنبه, 01 آذر 1394 10:02
تعداد دیدگاه: 0

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: سازمان ورزش شهرداری اصفهان در راستای احیا و توسعه ورزش‌های کهن و باستانی در محلات شهر گام برمی‌دارد. مسعود انصاری‌مهر با اشاره به افتتاح ذکرخانه شهدای رضایی در محله کوجان اصفهان اظهار کرد:ورزش‌ باستانی جزو رشته‌های کهن و میراثی کشور به حساب می‌آید و...

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: سازمان ورزش شهرداری اصفهان در راستای احیا و توسعه ورزش‌های کهن و باستانی در محلات شهر گام برمی‌دارد.

مسعود انصاری‌مهر با اشاره به افتتاح ذکرخانه شهدای رضایی در محله کوجان اصفهان اظهار کرد:ورزش‌ باستانی جزو رشته‌های کهن و میراثی کشور به حساب می‌آید و اصفهان هم به عنوان پایتخت ورزش‌ زورخانه‌ای در جهان شناخته شده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان ورزش شهرداری در راستای توسعه ورزش‌های کهن و باستانی گام برمی‌دارد،افزود: ورزش‌هایی همچون کشتی، وزنه‌برداری و چوگان که اولین زمین این ورزش در میدان نقش جهان قرار داشته، جزو رشته‌های ورزشی کهن و باستانی هستند که سازمان ورزش برای توسعه آنها در شهر برنامه دارد.
انصاری‌مهر در ادامه سیاست‌های سازمان ورزش شهرداری اصفهان را تشریح کرد و بیان داشت:برگشتن به ذات ورزش‌های باستانی کشور و بردن و نهادینه کردن آن در محلات و خانواده‌ها جزو سیاست‌های مهم و در حال پیگیری سازمان ورزش شهرداری اصفهان است.
وی تاکید کرد:سازمان ورزش شهرداری به جای برپایی همایش‌های پرهزینه و آنچنانی، در صدد بردن ورزش در درون خانواده‌ها، راه‌اندازی بازیکده‌های محلات و برگزاری بازی‌های بومی و محلی است.
مشاورشهرداراصفهان با تاکید بر اینکه بسیاری از اقدامات انجام شده شهرداری در حوزه ورزش جزو وظایف این نهاد نبوده بلکه شهرداری خود را درگیر آنها کرده است، ادامه داد:ورزش دارای چهار حوزه آموزشی، قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی است که از این حوزه‌ها، رونق ورزش همگانی جزو وظایف شهرداری‌ها به حساب می‌آید و در این زمینه شهرداری اصفهان با تعامل خوب با هیئت ورزش‌های همگانی استان، به سمت توسعه این ورزش در شهر پیش رفته است.
وی با اشاره به احداث ذکرخانه ها در محلات اصفهان و احیای ورزش‌های پهلوانی و باستانی افزود: امیدواریم با ساخت این ذکرخانه ها در اصفهان ،هم جوانان جذب ورزش شوند و هم شیوه پهلوانی را تقویت کنیم.

نوشتن دیدگاه