يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2141
منتشر شده در شنبه, 24 مرداد 1394 15:18
تعداد دیدگاه: 0
درهفته سوم لیگ برترفوتبال اتفاق افتاد؛

هفته سوم از فصل پانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور پنجشنبه شب با انجام 4 بازی شروع شد و در مهم‌ترین مسابقه، سپاهان در فولادشهر، پرسپولیس را 2-4 شکست داد تا در صدر جدول بماند. در مسابقه‌ای که پرسپولیس بخصوص در نیمه اول آن بد بازی نکرد و دو گل فنی و جالب هم توسط طارمی و عالیشاه زد، بازی حرفه‌ای‌تر سپاهان...

هفته سوم از فصل پانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور پنجشنبه شب با انجام 4 بازی شروع شد و در مهم‌ترین مسابقه، سپاهان در فولادشهر، پرسپولیس را 2-4 شکست داد تا در صدر جدول بماند.

در مسابقه‌ای که پرسپولیس بخصوص در نیمه اول آن بد بازی نکرد و دو گل فنی و جالب هم توسط طارمی و عالیشاه زد، بازی حرفه‌ای‌تر سپاهان بلای جان برانکو شد و تدابیر اشتباه دفاعی این مربی کروات و قرار دادن زوج نامناسب اومانیا و ماریچ در قلب خط دفاع، سپاهان را قادر به تبدیل عقب‌ماندگی 1-2 خود به برد 2-4 کرد.

سرخ‌ها تا پایان قادر به مهار حاج صفی که جناح راست پرسپولیس را اتوبان کرده بود نیز نشدند و رسول نویدکیا نیز در بازی‌سازی موفق عمل کرد و گل‌های نیمه دوم عقیلی (از نقطه پنالتی) و خلعتبری محصول غلبه میزبان بر حریفی بود که به وضوح در دو خط میانی و دفاعی می‌لنگد و سرمربی‌اش هم با اصرار بر برخی انتخاب‌های اشتباه، تیم را به سوی ناکامی‌های تازه سوق می‌دهد. پرسپولیس با تحمل دومین باختش در این فصل به قعر جدول چسبید و با اینکه توسط برانکو و برخی بازیکنانش نحوه قضاوت حسین زرگر را زیر سؤال برد، اما یک بار دیگر ثابت شد که با مجموعه بازیکنان متوسطش سزاوار نتایجی چندان بهتر از این نیست.

  • 6 امتیازی شدن تیم بحران‌زده

ملوان که قرار است در بحران مالکیتی غرق باشد و امیر قلعه‌نویی در آن فقط دو هفته دوام آورد، پریشب با جانشین او (حمید استیلی) استقلال اهواز را که در دو بازی قبلی‌اش 4 امتیاز اندوخته بود، 0-2 شکست داد و با 6 امتیاز موقتاً تا رده سوم جدول بالا آمد. گل‌های این مسابقه را مازیار زارع و فرزاد حاتمی در دقایق 16 و 46 به سود قوی سپید انزلی به ثمر رساندند. سیاه‌جامگان خراسان که هر دو بازی قبلی خود را باخته بودند، پنجشنبه شب با استفاده از اشتباه بزرگ علیرضا بیرانوند دروازه‌بان نفت، این تیم تهرانی را در مشهد 0-1 شکست دادند.

حسین زامهران، زننده تک گل این مسابقه در دقیقه 33 بود ولی نفت یک پنالتی را دقیقه 40 توسط وحید حمدی‌نژاد و چند فرصت خوب دیگر گلزنی را از دست داد و تیم علیرضا منصوریان حالا فقط 2 امتیاز از 3 بازی دارد. تیم علی دایی نیز در قم با گسترش فولاد 1-1 مساوی کرد تا به سومین تساوی پیاپی خود در این فصل برسد و مثل پرسپولیس در حسرت برد باشد.

صبا در دقیقه 7 و با گل به خودی مرتضی اسدی، 0-1 از حریف تبریزی پیش افتاد اما تیم فراز کمالوند در دقیقه 55 از نقطه پنالتی و با ضربه شهرام گودرزی به گل تساوی دست یافت.

  •  مربیان چه گفتند؟

٭ حسین فرکی، سرمربی سپاهان: از این 3 امتیاز راضی‌ام اما می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم. ما هم در این مسابقه مثل پرسپولیس در خط دفاعی‌مان مشکلاتی داشتیم که البته گاهی برای هر تیمی پیش می‌آید.
٭ برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس: هر چهار گل سپاهان روی اشتباهات خود ما به ثمر رسید و ما متأسفانه باز هم هواداران خود را مأیوس کردیم. موقعی که بازی 2-2 شد، اشتباهاتی را مرتکب شدیم ولی داور هم دو پنالتی روی داده روی امید عالیشاه را نگرفت. می‌دانم که انتقادات از من بیشتر خواهد شد اما ساختن این تیم وقت بیشتری را می‌طلبد!
٭ علی دایی، سرمربی صبا: پنالتی‌ای که علیه ما اعلام و موجب تساوی ما با گسترش شد، اصلاً پنالتی نبود و همین مسأله اعصاب ما را به هم ریخت.
٭ فراز کمالوند، سرمربی گسترش فولاد: یک پنالتی ما را هم علیه صبا نگرفتند و یک گل سالم ما نیز بیهوده مردود اعلام شد. ما هنوز به 50 درصد توان‌مان هم نرسیده‌ایم.
٭ حمید استیلی، سرمربی ملوان: با همین یک برد مغرور نمی‌شویم ولی با توجه به اینکه فقط دو روز این تیم را تمرین داده بودم، از حاصل کار بسیار راضی‌ام.
٭ سیاوش بختیاری‌زاده، سرمربی استقلال اهواز: ملوان انگیزه بیشتری داشت و توپ‌هایش هم گل شد اما ما شانس لازم را نداشتیم. امیدوارم روی داوری این مسابقه و بخصوص نحوه کار کمک داور اول بررسی‌هایی صورت گیرد.
٭ علیرضا منصوریان، سرمربی نفت: سیاه‌جامگان تا پایان از تک گلش دفاع کرد و در نتیجه باید از زحماتش قدردانی شود. متأسفانه ما از ابتدای فصل روی نوار بدشانسی افتاده و به خاطر اشتباهات فردی‌مان نتایج بدی گرفته‌ایم.
٭ رسول خطیبی، سرمربی سیاه‌جامگان: خوشحالم که بازی با نفت را بردیم و سزاوار آن هم بودیم اما خوشحالی بیشترم به خاطر این است که دو سه بازیکن جوان و آینده‌دار را طی این مسابقه به فوتبال کشور معرفی کردیم.

حاشیه ها؛ از حمله به داور تا توهین به تماشاگر!

 ملوان و استقلال اهواز
٭ در پایان دیدار تیم‌های ملوان بندر انزلی و استقلال اهواز یکی از هواداران استقلال اهواز قصد داشت به سمت پیام حیدری، داور مسابقه برود و به او حمله کند، اما عوامل نیروی انتظامی به او اجازه این کار را ندادند.
٭ بازیکنان ملوان پس از پایان بازی حلقه شادی درست کردند و به صورت جداگانه به سمت تماشاگران رفتند.
سیاه جامگان و نفت تهران
٭ در پایان بازی، میلان یووانوویچ مدافع تیم سیاه‌جامگان به سمت داور رفت و بشدت با فغانی درگیری لفظی پیدا کرد که کادر فنی تیم سیاه‌جامگان وارد زمین شدند و در نهایت مدافع تیم خود را به سوی رختکن راهنمایی کردند، اما یووانوویچ در نهایت با پا ضربه محکمی به در خروجی تونل زد.
٭ هواداران سیاه‌‌جامگان پس از برد، رسول خطیبی را صدا کردند و برای کسب نخستین پیروزی تیم‌شان در لیگ برتر با او به خوشحالی به سبک مرزبان پرداختند. هواداران و خطیبی یکصدا با هم فریاد شادی سردادند.
 صبای قم و گسترش فولاد
٭ در پایان دیدار دو تیم صبای قم و گسترش‌ فولاد تبریز، یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم به داور بازی (بابک وسیله‌بر) توهین کرد و داور این دیدار که از توهین آن تماشاگر ناراحت شده بود، در پاسخ به او صحبت‌های زشتی را به زبان آورد که این موضوع اعتراض علی دایی را هم در کنفرانس خبری در پی داشت.

 

منبع:ایران

نوشتن دیدگاه