دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20257
منتشر شده در یکشنبه, 07 شهریور 1400 08:31
تعداد دیدگاه: 0
اتفاقات-تکراری-و-دلایل-غیرقابل-قبول-نیاز-به-تغییر-مدیریت

تکرار ناکامی تکواندو ایران در المپک توکیو پس از نتایجی که در المپیک ریو رقم خورد نشان می دهد این...

تکرار ناکامی تکواندو ایران در المپک توکیو پس از نتایجی که در المپیک ریو رقم خورد نشان می دهد این رشته بیش از بررسی دلایل ناکامی به تغییر تفکر و مدیریت نیاز دارد تا به مسیر موفقیت برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون تکواندو در پی ناکامی تیم ملی در بازی‌های المپیک توکیو، با دعوت از برخی قهرمانان و کارشناسان خبره و برگزاری جلسات متعدد اقدام به بررسی عملکرد تیم‌های ملی تکواندو نمود و در نهایت با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

نتایج اعلام شده از سوی فدراسیون و اعلام برنامه‌های مدنظر برای برون رفت تکواندو از وضعیت فعلی، به نظر نمی‌رسد چندان کارساز باشد و بیانه فوق روزهای بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو را تداعی کرد که بررسی کارشناسی و اعلام نتایج آن چیزی نبود که به نتیجه لازم برسد و بعد از ۵ سال نیز همین گمانه زنی در پایان بازی‌های توکیو به واقعیت پیوست.

در واقع فدراسیون تکواندو و عوامل فنی آن چشم خود را به گونه‌ای روی واقعیت‌های وضعیت موجود تکواندو بسته اند که امیدی به کسب نتیجه در مسابقات پیش رو نیست. همانطور که اهالی این رشته در سالهای گذشته اتفاق خاصی در تکواندو شاهد نبودند. چگونه است که رشته‌ای دیگر با یک جلسه کمیته فنی تصمیمات اساسی را اتخاذ و اجرایی می‌کند، ولی تکواندو پس از برگزاری جلسات متعدد همچنان روی همان نظرات قبلی خود اصرار دارد.

از تمام نظرات کارشناسانی که به جلسات متعدد دعوت شدند، تنها تغییر در نحوه برگزاری لیگ و ساختار کمیته فنی برداشت شد و سایر مسائل و موارد بیان شده از جمله حذف افرادی که به تیم ملی لطمه زدند خیلی نرم و زیر پوستی نادیده گرفت شد.

اینکه هادی پور در بیرون از اردو آسیب دیده، حسینی وزن بالایی کم کرده، فدراسیون جهانی جدول را با اعطای وایلدکارت به پناهنده‌ها تغییر داده که نیازی به برگزاری جلسات متعدد نداشت. بارها گفته و نوشته ایم که با این شیوه بررسی و نادیده گرفتن دلایل اصلی راه به جایی نخواهید برد.

در واقع با صدور این بیانیه به خوبی مشخص شد که حرف کارشناسان که تکواندو با این مدیریت هیچ برنامه‌ای برای آینده ندارد، بدون شک درست است و این رشته المپیکی که همین چند سال پیش قهرمان جهان شده و چند تیم آماده برای حضور همزمان در تورنمنت‌های مختلف داشت، اکنون به روزی افتاده که دغدغه انتخاب یک تیم را دارد.

اگر قرار بر چنین نتیجه گیری از جلسات متعدد بود، چرا قهرمانان و کارشناسان را دعوت کردید؟ آیا این نوع دعوت‌ها بازی دادن افراد شناخته شده تکواندو نیست؟ تجربه سالهای گذشته نشان می‌دهد تکواندو با این روند که برخی سودجویان که عامل اصلی وضعیت فعلی تکواندو هستند، همچنان ترک تازی می‌کنند، راه به جایی نخواهد برد.

خانواده بزرگ تکواندو این توقع را از وزیر ورزش دارد که با سعه صدر به مشکلات تکواندو ورود کرده و پس از بررسی شرایط موجود بهترین تصمیم را برای آینده این رشته بگیرد.

بدون شک سجادی که خاک خورده ورزش است و سختی‌های رسیدن به سکوی قهرمانی را با پوست و خون خود حس کرده، بهتر از هر کسی می‌داند که با مدیریت ضعیف و ناکارآمد در رأس فدراسیون تکواندو و این شیوه اداره و نوع کارشناسی آینده روشنی نخواهد داشت.

نوشتن دیدگاه