شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3645
منتشر شده در یکشنبه, 14 آذر 1395 12:14
تعداد دیدگاه: 0

آیت الله آملی لاریجانی در دیدار با اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله مظاهری، ایشان را فردی ایثارگر دانست و این خصلت را از جلوه های شخصیت آیت الله مظاهری نام برد.

 رئیس قوه قضاییه در دیدار با اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت الله مظاهری، ایشان را مصداق بارز آیه «یوثرون علی انفسهم و لوکان بهم خصاصه» دانست و افزود: علت این تطابق این است که آیت الله مظاهری با آمدن به اصفهان ایثار کردند و ایثارگری از جلوه های شخصیت ایشان است و نه تنها استاد اخلاق هستند بلکه به این مسئله عمل کردند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با بیان اینکه از ویژگی های شخصیتی آیت الله مظاهری بحث عامل به اخلاق و استاد اخلاق بودن است، بیان داشت: از زمانی که طلبه جوانی بودم آیت الله مظاهری به عنوان استاد اخلاق مطرح بودند.
وی چاپ آثار آیت الله مظاهری را کار ارزشمندی دانست افزود: این ارزش به این سبب است که احیای آثار ایشان برای جامعه و نسل جوان مورد استفاده قرار میگیرد و خیلی به جاست که اصفهان برای احیای آثار ایشان تلاش مضاعفی کند.
رسول زرگرپور استاندار اصفهان با حضور در این دیدار با بیان اینکه مردم اصفهان قدر علمای دینی خود را می‌دانند، تصریح کرد: بیش از ٢٠ سال از زمان حضور آیت الله العظمی مظاهری در استان اصفهان می گذرد و در این مدت مردم و مسئولان همواره خواهان برگزاری آیین نکوداشت برای این عالم فرهیخته و قدردانی از تلاش های گسترده ایشان بوده اند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد کنگره نکوداشت حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری نیز در این دیدار به بیان گزارشی از عملکرد ستاد کنگره نکوداشت پرداخت و گفت: زندگی نامه آیت‌الله العظمی مظاهری در قالب کتابی ٦٠٠ صفحه‌ای آماده شده است و مجموعه اول موسوعه ٣۰ جلدی آیت الله العظمی مظاهری و همچنین زندگینامه و مجموعه مقالات در روز برگزاری کنگره رونمایی می شود.
در این دیدارحجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز حضور داشت واظهار کرد: این وظیفه ما است که برای بزرگانی همچون آیت‌الله العظمی مظاهری کنگره برگزاری کنیم و برگزاری چنین کنگره هایی کمک می کند نسل جوان از این بزرگان الگوگیری کنند سیره آیت الله العظمی مظاهری جامع علم و عمل است و تبلیغ مردمی با پشتوانه علمی از جمله میراث گرانبهای ایشان در حوزه های علمیه است.
لازم به ذکر است اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت الله مظاهری ،با اکثر مراجع و همچنین ریاست مجلس دیدار کرده بودند که آخرین دیدار این ستاد روز گذشته با رییس قوه قضائیه صورت پذیرفت.

نوشتن دیدگاه