يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3497
منتشر شده در یکشنبه, 04 مهر 1395 10:06
تعداد دیدگاه: 0
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور:

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور دنیای کنونی را بحران زده خواند و گفت: با حفظ ارزش های اصیل می توان از گذر این بحران به سلامت عبور کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بهمن نامور مطلق دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه هجدهمین نشست جهانی صنایع دستی که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد گفت: چنین نشست هایی هنر اصیل را مورد توجه قرار می دهد و انسان بحران زده نیازمند تجدید نظر در روش و مشی خود است.
وی اظهار کرد: بحران اخلاق و محیط زیست به دلیل اندیشه های مادی گرایی و ماشینی زندگی بشر را دچار بحران کرده و عبور از بحران در این مرحله نیازمند تغییر پارادایم و توجه به گفتمان انسانیت، معنویت و سبک زندگی است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر این که نیاز به شکل گیری یک اکوسیستم تازه در دنیا احساس می شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی می تواند به عنوان یک الگوی موفق در بهبود شرایط فعلی زندگی بشر مورد توجه قرار گیرد.
نامور مطلق ادامه داد: فرهنگ و صنایع فرهنگی و خلاق صنایع دستی روز به روز اهمیت بیشتری به خود می گیرد و باید از این فضا در گفت و گوی صلح ، توجه ویژه به صنایع سبز، توجه به جوامع محلی و فقر زدایی استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه توجه به کارگاه های خانگی مدلی از توسعه هستند، افزود: این اجلاس از اهمیت بی سابقه ای برخوردار است و شورای جهانی صنایع دستی برای طراحی آینده ای بهتر برای میلیون ها هنرمند صنایع دستی در جهان نیازمند نظریه و روش تازه است.
معاون صنایع دستی سازمان صنایع دستی کشور اضافه کرد: برای تحقق چنین اهدافی شورای جهانی صنایع دستی باید ساختار تشکیلاتی،بنیان علمی و صنایع ملی خود را تقویت کند.
نامور مطلق با اشاره به این که اکنون بازار فروش نیازمند هماهنگی های زیادی است، گفت: ولی جایگاه فعلی شورا چنین اجازه ای را به اعضا نمی دهد که این هماهنگی ها صورت بگیرد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این اجلاس جهانی رخدادی برای آغاز فصل جدیدی برابر هنرمندان صنایع دستی باشد.
نامور مطلق ادامه داد: باید به دنبال خلق فرصت برای فراهم آوردن زمینه توسعه و رفع مشکلات باشیم و باید فعالان و تجار بخش خصوصی در این عرصه وارد شوند.
بنا بر این گزارش، مراسم افتتاحیه هجدهمین اجلاس جهانی صنایع دستی اکنو در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری می باشد.

نوشتن دیدگاه