شنبه 5 خرداد 1403, Saturday 25 May 2024, مصادف با 17 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3226
منتشر شده در پنج شنبه, 14 مرداد 1395 12:43
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان میزان رشد مطبوعات محلی را نشان‌دهنده قابلیت فراوان استان‌ها عنوان کرد و افزود: مطبوعات محلی نقش مهمی را در بیان مشکلات و ظرفیت‌های یک منطقه دارند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، رسول زرگرپور چهارشنبه شب در ویژه‌برنامه پاسداشت و تجلیل از خبرنگاران استان اصفهان اظهار کرد: قریب به 200 سال از عمر مطبوعات می‌گذرد و از فراز و نشیب‌های زیادی عبور کرده‌اند و حضور در عرصه مطبوعات هرساله سخت‌تر و دشوارتر می‌شود.

وی افزود: گسترش فضای مجازی باعث شده کارگزاران نشریات به دنبال شیوه‌های جذاب‌تر باشند تا تولیداتشان جایگاه مطلوب‌تر قرار بگیرد اما در این میان تنگناهای امکاناتی آسودگی خاطر را از آنان سلب کرده است.

استاندار اصفهان در ادامه تصریح کرد: اتفاق‌نظر وجود دارد که مطبوعات در تاریخ جامعه تأثیرگذار بوده‌اند، از ویژگی‌های رسانه‌های مکتوب جاودانگی آن‌ها در یک جامعه است به‌طوری‌که هرچه بگذرد ارزشش بیشتر می‌شود.

وی صداقت، صراحت، پرهیز از تعصب، تلاش دلسوزانه برای آگاهی بهتر را رسالت‌های مطبوعات دانست و بیان داشت: در این میان آنچه بیشتر اهمیت دارد نقش رسانه‌ها، مطبوعات و نشریات محلی است که به دلیل کارکرد خود در مسائل بومی عمده‌ترین نقش را دارا هستند.

زرگرپور میزان رشد مطبوعات محلی را نشان‌دهنده قابلیت فراوان استان‌ها عنوان کرد و افزود: مطبوعات محلی نقش مهمی را در بیان مشکلات و ظرفیت‌های یک منطقه دارند.

استاندار اصفهان فراهم کردن زمینه شکوفایی خبرنگاران را باعث ارتقا فرهنگ عمومی استان اعلام کرد و اظهار داشت: اگر زمینه شکوفایی خبرنگاران محلی فراهم شود در نهایت فرهنگ عمومی استان ارتقا می‌یابد.

وی افزود: به عنوان استاندار اصفهان به شما خبرنگاران ایمان دارم چراکه این نقش قلم شما است که اصفهان را پایتخت فرهنگ و تمدن ایران ساخته است.

زرگرپور خاطرنشان کرد: شما رسانه‌ها می‌توانید با یاری مسئولان به ارتقا استان کمک کنید؛ رسانه شما می‌تواند با پرداختن به مسائل اجتماعی خودباوری را در مردم استان ایجاد کند و پایه‌گذار هنجارهای استان باشد./

نوشتن دیدگاه