يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3225
منتشر شده در پنج شنبه, 14 مرداد 1395 12:39
تعداد دیدگاه: 0
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد:

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه مبنایی مبارزه با فساد، شفافیت بوده و یکی از ابزارهای جدی در این زمینه برای خبرنگاران قانون دسترسی آزاد به اطلاعات است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، حسین انتظامی شب گذشته در آیین تجلیل و پاداشت از خبرنگاران استان اصفهان اظهار داشت:‌ حضور پرتعداد مسئولان استانی در این مراسم نشان‌دهنده فضای فرهنگی استان اصفهان است و اینکه مسئولان این استان به حوزه رسانه توجه دارند.

وی با تقدیر از همراهی و زحمات مسئولان استان در حمایت از رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: می‌دانید که دولت‌ها نباید حمایت مستقیم مالی از رسانه‌ها داشته باشند، چراکه استقلال آنها و رسالت‌شان زیرسؤال می‌رود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظایف دولت‌ها نسبت به خبرنگاران، عنوان کرد:‌ یکی از وظایف دولت‌ها در قبال خبرنگاران فراهم کردن امنیت شغلی و حرفه‌ای برای آنان است که بخشی از آن در بیمه خبرنگاران متجلی است.

انتظامی تبیین کرد: وقتی می‌گوییم امنیت شغلی خبرنگاران یعنی فضایی فراهم شود که خبرنگاران در ایفای وظایف خود دچار مشکل نشوند و کسی بدون جهت برخورد تندی با آنها نکند.

وی، دسترسی آزاد به اطلاعات را دیگر حق خبرنگاران عنوان کرد و توضیح داد: قانونی به نام دسترسی آزاد به اطلاعات داریم که یک قانون مترقی است و طبق این قانون آن اطلاعاتی که حق مردم است همه دستگاه‌های حاکمیتی مؤظف هستند، در صورت مراجعه مردم آنها را ارائه داده و انتشار نیز بدهند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه مبنایی مبارزه با فساد را شفافیت عنوان کرد و متذکر شد: طبیعتاً یکی از ابزار کار جدی برای خبرنگاران همین قانون است و این قانون بزرگترین خدمت به روزنامه‌نگاران می‌تواند باشد.

انتظامی در تشریح دیگر وظیفه حاکمیت در قبال خبرنگاران بیان کرد: حاکمیت وظیفه دارد آموزش را برای همکاران رسانه‌ای فراهم کند که خوشبختانه این اهتمام وجود دارد و ما نیز از اقدامات در این زمینه حمایت خواهیم کرد./

نوشتن دیدگاه