شنبه 5 خرداد 1403, Saturday 25 May 2024, مصادف با 17 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3115
منتشر شده در سه شنبه, 22 تیر 1395 14:14
تعداد دیدگاه: 0

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت ائمه بقیع (ع) همزمان با هشتم شوال در حسینیه بزرگ رضوی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام اروجی در جلسه برنامه‌ریزی مراسم گرامیداشت ائمه بقیع علیهم السلام ضمن اشاره به آیه 32 سوره حج «وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ» گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید مبنی بر رفع هرگونه آسیب و انحراف از مجالس و مراسم برگزارشده در مناسبت‌های مذهبی به‌ویژه عزاداری‌ها، دیده‌بانان فرهنگی نظام اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از ابلاغ مصوبه 603، سازمان تبلیغات اسلامی را ملزم به تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی کردند.

وی افزود: با عنایت به مصوبه 603 شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت ساماندهی مراسم و مناسبت‌های مذهبی را از حیث شئون فرهنگی بر عهده دارد.

اروجی بابیان اینکه در استان اصفهان با بیش از 5 هزار هیئت مذهبی ثبت‌شده، در طول سال مراسم مذهبی باشکوه به نام اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام برگزار می‌شود، افزود: ازجمله این مراسم، بزرگداشت ائمه بقیع در روز هشتم شوال سالروز تخریب مرقدهای مطهر ائمه بقیع است که باهدف روشنگری و اعلام برائت از رفتار خصمانه تفکر وهابی تکفیری و محکومیت این جنایت وحشیانه برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: امسال نیز به‌منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار نمودن این مراسم و پرهیز از رفتارهای هنجارشکن و خلاف وحدت جهان اسلام، مراسمی به‌صورت متمرکز و با دعوت شورای هیئات مذهبی از امت شهیدپرور و با مشارکت عاشقان ائمه بقیع و دل‌سوختگان عصمت و طهارت روز چهارشنبه 23 تیرماه مصادف با هشتم شوال در حسینیه رضوی اصفهان برپا می‌شود.

این مراسم همزمان با هشتم شوال بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی دانشمند و مداحی آقایان سید مهدی میرداماد و سید رضا نریمانی در حسینیه بزرگ رضوی اصفهان برگزار می‌شود./

نوشتن دیدگاه