شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2719
منتشر شده در دوشنبه, 06 ارديبهشت 1395 11:39
تعداد دیدگاه: 0
​جعفر دهقان:

بازیگر سینما و تلویزیون عیادت شهردار اصفهان از پیشکسوت هنر نمایش را یک کار ارزشمند برگرفته از ادب و شعور برشمرد و ابراز امیدواری کرد دیگر مسئولان نیز این اقدامات را در دستور کار خود قرار دهند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز جعفر دهقان گفت: این که شهردار اصفهان این آگاهی و فهم را دارد که در زمان...

 

بازیگر سینما و تلویزیون عیادت شهردار اصفهان از پیشکسوت هنر نمایش را یک کار ارزشمند برگرفته از ادب و شعور برشمرد و ابراز امیدواری کرد دیگر مسئولان نیز این اقدامات را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز جعفر دهقان گفت: این که شهردار اصفهان این آگاهی و فهم را دارد که در زمان زنده بودن یک هنرمند از وی تجلیل کند بسیار خوب است، اما متاسفانه مسئولان ما یادگرفته اند فقط برای هنرمندان پس از مرگشان یادبود بگیرند که امیدواریم از شهردار اصفهان یاد بگیرند.
وی اظهار کرد: اصفهان از نظر زیبایی، فرهنگ، قدمت و ادب شهروندی شهره عام و خاص است و همین موضوع می تواند سالیانه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب کند.
وی ادامه داد: حیف است در چنین شهری با این اندازه از تمدن و فرهنگ، به داشته های تاریخی و باستانی بی تفاوت هستند و من هر دفعه وارد اصفهان می شوم دلم می گیرد که چرا زاینده رود به این روز افتاده است.
دهقان اضافه کرد: اگر الان نسبت به خشکی زاینده رود بی تفاوت باشیم، چند روز دیگر 33 پل، پس از آن خواجو، بعد از آن منارجنبان و ... نیز به نابودی کشیده می شود.

این بازیگر سینما اضافه کرد: متاسفانه در زمینه حفظ و نگهداری آثار باستانی کم لطفی می شود و این در حالی است که بخش زیادی از تمدن ایران عزیز به تمدن اصفهان گره خورده است.
وی دلسوزی مسئولانه در قبال آثار باستانی را عامل موثری در حفظ و نگهداری این ابنیه ارزشمند برشمرد و افزود: زاینده رود تنها متعلق به اصفهانی ها نیست، بلکه متعلق به تمام ایرانیان، بلکه جهانیان است و باید برای آن ارزش قائل بود، نه اینکه چند روزی رودخانه جاری باشد، 4 روز دیگر کف آن فوتبال بازی کنند.
وی اقدامات شهرداری اصفهان در جهت معرفی این شهر بزرگ و قدیمی به شهروندان وگردشگران را ستودنی خواند و گفت: همه شهرها باید برای شهروندانشان چنین برنامه هایی داشته باشند تا ایران بیش از پیش به تمام دنیا معرفی گردد.
بنا بر این گزارش جعفر دهقان در سال 1339 در تهران متولد شد و تاکنون در بیش از 94 اثر سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده است.

وی به سبب بازی های متعدد و درخشان خود در فیلم های ژانر دفاع مقدس به ستاره فیلم های دفاع مقدس سینمای ایران مبدل شد.

بوی پیراهن یوسف(ع)، بلمی به سوی ساحل، عملیات کرکوک، تعقیب سایه ها، یاس های وحشی، مردان آنجلس، سرزمین کهن، مختارنامه، معمای شاه، حضرت مریم(ع) و ...بخشی از فعالیت های سینمایی و تلویزیونی این بازیگر 55 ساله است.
مقام معظم رهبری نیز در عیادتی که جعفر دهقان از ایشان داشت، به بازی خوب این بازیگر در فیلم های سینمایی اشاره کردند و علت کم کار شدن وی را جویا شدند./

نوشتن دیدگاه