يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2375
منتشر شده در سه شنبه, 12 آبان 1394 16:56
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

امام جمعه اصفهان گفت: فرهنگ یعنی ادب که هر مجموعه‌ای برای خود آدابی دارد و بنابراین فرهنگ ما همان آداب اسلامی است. سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: این ایام را به همه شیعیان و خصوصاً...

امام جمعه اصفهان گفت: فرهنگ یعنی ادب که هر مجموعه‌ای برای خود آدابی دارد و بنابراین فرهنگ ما همان آداب اسلامی است.

 سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: این ایام را به همه شیعیان و خصوصاً شما داعیه‌داران فرهنگ عمومی استان اصفهان تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه با اشاره به روز 13 آبان افزود: در این روز سه اتفاق مهم به دست استکبار جهانی و مقاومت مردم ایران و رهبر کبیر انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: آبان‌ماه سال 1343 امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید شدند و 13 آبان‌ماه 57 تعدادی از دانشجویان انقلابی به حمایت از انقلاب اسلامی در دانشگاه به شهادت رسیدند و همچنین در 13 آبان‌ماه سال 58 نیز لانه جاسوسی آمریکا به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام(ره) افتاد.

وی با اشاره به گذشت 50 سال از تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه اظهار داشت: پس از گذشت سالیان دراز ملت ایران همواره در مقابل استکبار جهانی مقاومت و ایستادگی کرده و امیدواریم که مردم همچنان این فرهنگ را که یکی از فرهنگ‌های عمومی شیعیان است زنده بدارند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: فرهنگ یعنی ادب که هر مجموعه‌ای برای خود آدابی دارد و بنابراین فرهنگ ما همان آداب اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از فرهنگ‌های مهم عمومی فرهنگ کار است اضافه کرد: فرهنگ کار مسئله بسیار مهمی است که باید در جامعه ترویج شود و اگر دیدیم مردم جامعه ما در کار سست می‌شوند در حقیقت از فرهنگ دینی خود عقب می‌افتند و این مطلوب نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: بدون شک اگر مردان و زنان جامعه ما در شهرها و روستاها بیکار باشند جلوه خوبی ندارد و در حقیقت با فرهنگ اسلامی تعارض پیدا می‌کند و لازم است که با مسئله بیکاری مبارزه شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات فرهنگ عمومی استان اصفهان خطاب به ائمه جمعه شهرستان‌ها که هرکدام مدیریت فرهنگ عمومی آن شهرستان را برعهده دارند عنوان کرد: از ائمه جمعه‌ای که در این جلسه دعوت شده‌اند ولی حضور نیافته‌اند گلایه‌مندم.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان امروز با دعوت از سه گروه نمایندگان ائمه جمعه شهرستان‌ها، نمایندگان فرمانداران شهرستان‌ها و نمایندگان ادارات ارشاد شهرستان‌ها برگزار شده که متأسفانه شاهد حضور ائمه جمعه بسیاری از شهرستان‌ها نیستیم.

وی با تأکید بر لزوم حضور در جلسات فرهنگ عمومی استان گفت: این جلسات که به صورت ماهانه برگزار شده و می‌شود به صورت مرتب بوده و نباید برای حضور در این جلسات تعلل صورت گیرد، بنابراین از همه اعضای این شورا انتظار حضور مداوم را داریم.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: نتیجه این جلسات باید پایش فرهنگ هر شهرستان باشد و لازمه آن هم‌اندیشی کارگزاران و نخبگان هر شهرستان است چراکه آن‌ها از چالش‌های بخش‌های مختلف شهرستان خود مطلع‌اند و برای حل آن راهکار ارائه می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: تشکیل این جلسه به مناسبت سالگرد شورای فرهنگ عمومی بوده و جا دارد که از دست‌اندرکاران و همه کسانی که در این جلسه حضور یافتند و ما را برای پیشبرد اهداف فرهنگی کمک کردند تشکر و قدردانی کنم.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به صورت ماهانه با حضور امام جمعه به عنوان رئیس، استاندار به عنوان نایب رئیس و مدیرکل اداره ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورا با هدف تبیین جایگاه فرهنگ و بررسی معضلات فرهنگی در استان‌ها تشکیل می‌شود.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه