يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2295
منتشر شده در پنج شنبه, 16 مهر 1394 15:25
تعداد دیدگاه: 0
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم در دو یا سه ماه آینده با اجرایی شدن توافق کشور بتواند به رونق اقتصادی برابر در این سال‌ها برسد. علی جنتی در مراسم رونمایی از جدیدترین تجهیزات مجتمع چاپ و بسته‌بندی در اصفهان اظهار کرد: متاسفانه‌ طی چند سال اخیر با تحریم‌های ظالمانه مخصوصا در ‌چهار سال اخیر...



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم در دو یا سه ماه آینده با اجرایی شدن توافق کشور بتواند به رونق اقتصادی برابر در این سال‌ها برسد.

علی جنتی در مراسم رونمایی از جدیدترین تجهیزات مجتمع چاپ و بسته‌بندی در اصفهان اظهار کرد: متاسفانه‌ طی چند سال اخیر با تحریم‌های ظالمانه مخصوصا در ‌چهار سال اخیر و بعد از تشدید تحریم‌ها و قطع ارتباط با بانک‌ها، فشار زیادی به مردم و تولیدکنندگان وارد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: این فشار شدید ناشی از تحریم تا جایی ادامه یافت که باعث شد تولیدکنندگان کارکنان خود را اخراج کنند.

وی بزرگ‌ترین رنج و درد جامعه امروز را بی‌کاری خواند و افزود: اهمیت کارآفرینی در این موقعیت‌ها‌ست که مشخص می‌شود.

جنتی ادامه داد: در چند سال اخیر که صادرات نفت به ثلث رسیده ‌و به تبع آن نیز شاهد کاهش در‌آمد کشور بودیم، خوشبختانه به همت تولیدکنندگان کشورمان توانستیم در‌آمد سالانه را به 50 میلیارد دلار برسانیم که در این تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

وزیر ارشاد با ابراز خرسندی از به رسمیت شناخته‌شدن حق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از سوی دنیا، تصریح کرد: امیدواریم در دو یا سه ماه آینده با اجرایی شدن توافق کشور بتواند به رونق اقتصادی برابر در این سال‌ها برسد.

وی بیان کرد: اولویت اول دولت برطرف کردن زنجیرها و موانعی بود که به ملت ایران تحمیل شده و اولویت دوم آن پیگیری رونق اقتصادی بوده است که وابستگی به نفت به وابسته آن کاهش می‌یابد.

جنتی با اشاره به سیاست خارجی دولت گفت: همان طور که در صحنه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ظرف 22 ماه طی مذاکرات دشوار توانست حرف خود را به کرسی بنشاند در حوزه صنعت نیز با شرط توسعه فرهنگی و اخلاقی می‌توان این چنین عمل کرد اما اگر این توسعه را کشور نداشته باشیم، پیشرفتی میسر نخواهد شد.

وزیر ارشاد در رابطه با محصولات صنعتی کشور تاکید کرد: امروز با افتتاح این‌گونه واحدهای صنعتی می‌توان بسیاری از نیازهای داخلی کشور را از این طریق تأمین کنیم و به طور قطع با این تدابیر آینده بسیار خوبی در انتظار کشور در همه حوزه‌ وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه در سال همدلی و همزبانی باید همه با هم با هم در جهت توسعه کشور تلاش کنند تا آینده‌ای درخشان برای فرزندان این کشور رقم زنند، گفت: البته کشور در حال حاضر در منطقه حرف نخست را می‌زند ولی نباید به این بسنده کرده و باید در همه جهات به ویژه مسائل فرهنگی با در نظر گرفتن مباحث اخلاقی و ارزش‌های دینی در اندیشه توسعه کشور باشیم.

دیدگاه‌ها  
  0
واقعا که
نوشتن دیدگاه