شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2265
منتشر شده در شنبه, 04 مهر 1394 22:44
تعداد دیدگاه: 0

پایگاه خبری تحلیلی همراز/رضا صالحی پژوه :این روزها ماتم از در و دیوار کشورهای مسلمان می بارد و غم از دست دادن تعداد زیادی از مسلمانان در مناسک حج از ظاهر بسیاری از هموطنان عزیزمان قابل مشاهده است، اما آن چه که بیشتر از وضعیت اسفبار کشور های مسلمان اهمیت دارد، تشییع باشکوه جان باختگان این حادثه...

پایگاه خبری تحلیلی همراز/رضا صالحی پژوه :این روزها ماتم از در و دیوار کشورهای مسلمان می بارد و غم از دست دادن تعداد زیادی از مسلمانان در مناسک حج از ظاهر بسیاری از هموطنان عزیزمان قابل مشاهده است، اما آن چه که بیشتر از وضعیت اسفبار کشور های مسلمان اهمیت دارد، تشییع باشکوه جان باختگان این حادثه دلخراش خواهد بود.
به طور قطع و یقین این مراسم با این حجم از بار روانی در اقصی نقاط دنیا باشکوه برگزار و توسط رسانه های بین المللی نیز رصد خواهد شد، اما در این میان برخورد کشورهای متاسفانه خودباخته عربی در برابر غرب ،این رخداد می تواند سوژه کتمان شده در دل ظاهر امر باشد.
بنا بر این پیش بینی می شود کشورهای متحد منطقه ای عربستان از برگزاری باشکوه این مراسم در کشورهایشان جلوگیری کرده و اجازه برگزاری را ندهند، از سوی دیگر احتمال درگیری مردم با پلیس در این کشورها زیاد بوده و همین امر می تواند زمینه شناخت خباثت های عربستان و متحدانش را در رسانه های آزاد و آزاد اندیش ایجاد نمود که در صورت وقوع این رخداد، مسلما رسانه های خودباخته در برابر پول و ثروت عربی و دلارهای آمریکایی نیز در این واقعه به رغم میل باطنی اشان مجبور به تمکین افکار عمومی شده و هرچند اندک ، اما زوایای این جنایات را اطلاع رسانی خواهند کرد.
هر چند رسانه هایی که ادعای حرفه ای گری می کنند مانند بی بی سی در یک اقدام بی سابقه سعی در عادی جلوه دادن شرایط عربستان داشتند، اما این اقدام آنان به ضرر خودشان تمام شد و باعث بی اعتباری این رسانه در بین برخی از طرفدارانش گردید.
اما در ایران که هیچ گاه به این اندازه مردم آن حتی غیر سیاسیون از دولت عربستان ، آل سعود و حامیان آن ها منزجر نبودند با موجی از انزجار عمومی به مراسم تشییع جان باختگان حادثه منا خواهند رفت و این حضور می تواند در تثبیت اقتدار منطقه ای ایران و استکبار ستیزی در این کشور که قطعا زمینه تضعیف عربستان و نزدیکی دولت – ملت در ایران به رغم تمام تلاش ها و هزینه هایی که غربیان برای عدم تحقق آن پرداخت کرده اند را به دنبال داشته باشد.
در این میان دولت و نهاد های مردمی و انقلابی و شهرداری ها باید هماهنگ و یک صدا وارد عمل شده و با برنامه ریزی مناسب در جهت تشییع با شکوه قربانیان این سوء مدیریت گام بردارند.
برای رسیدن به این هدف چند مسئله قابل توجه است آن هم این که پیکر جان باختگان عزیز این حادثه در اثر تعلل و سوء مدیریت دولت سعودی وضعیت مناسبی نداشته و امکان نگهداری و تشییع شهر به شهر آن ها وجود ندارد و سازمان های برنامه ریز می توانند با برنامه ریزی مناسب در جهت استقبال عمومی مردم استان ها در مرکز استان از فرودگاه تا مزار شهدای آن شهر اقدام نمایند و جان باختگان را پس از تشییع متمرکز در مراکز استان ها راهی زادگاهشان در شهرستان ها نمایند تا بار دیگر حضور مردمی و اعلام انزجار ایرانیان از آل سعود و حامیان مستکبرشان به منصه ظهور بنشیند.
همچنین بار دیگر مردم شریف ایران می توانند در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم اجرای فریضه حج به عنوان یک فریضه واجب، در ایستگاه هایی که در نظر گرفته می شود در اقدامی خدا پسندانه با کمک به خیریه ها و مراکز نیکو کاری مهر تاییدی بر انفاق بزنند.
در صورت بروز چنین هماهنگی با شکوهی از سوی مردم ایران اسلامی و کشور های متحد منطقه ای ، و دقت رسانه های بین المللی بر روی این گونه مراسم ، نه تنها از قدرت کاذب آل سعود در منطقه کاسته شده، که می تواند زمینه خروج مدیریت حج از دست این خاندان جنایتکار و سپرردن آن به سازمان کنفرانس اسلامی را فراهم آورد.

نوشتن دیدگاه