شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2234
منتشر شده در شنبه, 28 شهریور 1394 19:03
تعداد دیدگاه: 0
استانداراصفهان خطاب به هیئات مذهبی استان:

استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در تلاش هستند که مراسم‌های مذهبی کم‌رنگ جلوه کند، عزاداری‌های امسال با شکوه‌تر و با ابهت‌تر از هرسال برگزار شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای فرهنگ...

استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در تلاش هستند که مراسم‌های مذهبی کم‌رنگ جلوه کند، عزاداری‌های امسال با شکوه‌تر و با ابهت‌تر از هرسال برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان برگزار شد، پیرامون کمیسیون توسعه و ترویج قرآنی اظهار داشت: خوشبختانه در آموزش قران کریم در استان اصفهان، خیرات و برکات زیادی از جمله وجود دارالقرآن‌ها و مراکز مردمی قرآنی وجود دارد که از لحاظ کمیت و کیفیت سرآمد استان‌های دیگر هستند که باعث افتخار اصفهان است.

وی با تأکید بر اینکه نهادهای دولتی می‌توانند در سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی نهادهای مردمی مؤثر باشند، اظهار داشت: اگر برنامه‌ریزی در خصوص آموزش قرآن در نهادهای مردمی قرآنی گذاشته شود و این نهادها تقویت شوند می‌توانند بسیار وسیع‌تر از نهادهای دولتی فعالیت نمایند.

استاندار اصفهان بابیان اینکه این نهادها توسط خیرین، افراد متدین و کارآمد دینی اداره می‌شوند، اظهار داشت: تقویت دارالقرآن‌ها و مراکز قرآنی می‌تواند خیرات و برکات زیادی را در جامعه داشته باشد و باید کارگروهی برای هماهنگی، هم‌افزایی، سازمان‌دهی این نهادها با تکیه‌بر فعالیت دارالقرآن‌ها ایجاد شود.

زرگرپور در ادامه به عزاداری متمرکز هیئت‌های مذهبی در ماه محرم و صفر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در تلاش هستند که مراسم‌های مذهبی کمرنگ جلوه کند، عزاداری‌های امسال با شکوه‌تر و با ابهت‌تر از هرسال برگزار گردد.

وی با تأکید بر اینکه باید آیین‌نامهٔ حرکت قافله‌ها، گزارش ایستگاه‌های صلواتی، چادرزنی‌ها و رعایت نکات ایمنی در اجرای مراسم‌های مذهبی هرچه سریع‌تر نهایی گردد و مبنای فعالیت‌ها قرار گیرد، افزود: در این آیین‌نامه‌ها باید وظیفه تک‌تک دستگاه‌ها مشخص شده و ضوابط لازم برای اخذ مجوزها به هیئت‌های مذهبی داده شود.

استاندار اصفهان بابیان اینکه دولت هیچ‌گونه دخالتی در اجرای مراسم‌های مذهبی نخواهد داشت و محدودیتی ایجاد نخواهد کرد، تأکید نمود: دولت در نظر دارد که به دلیل حفظ نظم و امنیت عزاداران نظارت دقیق بر کلیهٔ مراسم‌ها صورت گیرد و مسئولین اجرایی کلیهٔ برنامه‌های مذهبی مشخص شوند.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان نیز در این جلسه بر انطباق کامل محتوای کتب درسی پیش‌دبستانی با کتاب‌های آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: کتاب‌های قرآنی که در آموزش و پرورش تدوین می‌شود باید با روش‌های آموزشی در سایر مراکز تطابق داشته باشد که دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

نوشتن دیدگاه