شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2219
منتشر شده در دوشنبه, 23 شهریور 1394 16:02
تعداد دیدگاه: 0
با حضور اقشار مختلف مردم؛

با حضور مردم اصفهان پیکر شاعر،مدیحه سرا و مداح اهلبیت(ع) در اصفهان تشییع و در امامزاده "شاه میر حمزه(ع)" اصفهان به خاک سپرده شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، صبح امروز با حضور مردم اصفهان پیکر حاج مرتضی اشتری از مقابل مسجد سید در مسیرهای چهارراه تختی، چهارباغ، خیابان ابن سینا و امامزاده شاه...


با حضور مردم اصفهان پیکر شاعر،مدیحه سرا و مداح اهلبیت(ع) در اصفهان تشییع و در امامزاده "شاه میر حمزه(ع)" اصفهان به خاک سپرده شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، صبح امروز با حضور مردم اصفهان پیکر حاج مرتضی اشتری از مقابل مسجد سید در مسیرهای چهارراه تختی، چهارباغ، خیابان ابن سینا و امامزاده شاه میرحمزه(ع) تشییع شد.
در این مراسم که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار گردید چهره هایی همچون مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهدی تاج ، رئیس لیگ برتر فوتبال کشور، شاعران و مداحان اهلبیت(ع) از سایر استان های کشور، رسول زرگرپور ، استاندار اصفهان،مهدی جمالی نژاد ،شهردار اصفهان،رضا امینی ، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان،فرماندهان نظامی و انتظامی کشور و ... دیده می شدند.
رسول زرگر پور،استاندار اصفهان نیز به همین مناسبت، پیام تسلیتی به فرزند این مداح اهلبیت(ع) که فرماندهی ناجا را برعهده دارد صادر نمود که متن این پیام به این شرح است:


بسمه تعالي


كلُ مَنْ عَلَيهْا فَانٍ، وَ يَبْقَي وَجْهُ رَبِّكَ ذو الجْلَالِ وَ الْاكْرَامِ

سردار سرتيپ پاسدار حسين اشتري‌ فرمانده محترم نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران
سلام عليكم
خبر درگذشت مرحوم مغفور پهلوان حاج مرتضي اشتري خادم با اخلاص و مداح و شاعر اهل بيت(ع) موجب تأسف و تأثر فراوان گرديد.
اينجانب مصيبت تأثر بار فقدان اين نوكر با اخلاص اهل بيت(ع) را به جنابعالي، خانواده گرامي و همه‌ بازماندگان تسليت عرض نموده از خداوند منان مسئلت مي‌نمايم روح پاك آن فقيد سعيد را در «اعلي عليين» با صالحين و صديقين محشور و به شما و ساير بستگان، شكيبايي، عزت و سعادت عطا فرمايد.

همچنین مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان نیز طی پیامی به سردار سرتیپ حسین اشتری گفت:
ضايعه تأسف بار درگذشت ابوي بزرگوارتان، مداح پيشكسوت آستان مقدس اهل بيت (عليهم السلام) و استاد بزرگوار شعر و ادب مرحوم مغفور حاج مرتضي اشتري اصفهاني(رحمت ا...عليه) باعث تأثر اينجانب گرديد.
بدون شك خدمات ماندگار اين چهره ارزشمند و خدوم در معرفي و شناساندن مكتب ناب تشيع هيچگاه از حافظه دوستداران اين مكتب رهائي بخش محو نخواهد شد و مزد و اجر اين زحمات دلسوزانه و طاقت فرسا نيز توسط خاندان مكرم عصمت و طهارت (عليهم السلام) اعطا مي گردد.
همچنين تلاش وافر آن عزيز در تربيت فرزنداني صالح و خدمتگذار نيز جزو باقيات الصالحات پر افتخار ايشان ثبت و ضبط گرديد.
اينجانب بر خود فرض مي دانم اين مصيبت بزرگ و فقدان جبران ناپذير را به همه ارادتمندان، دوستان و شاگردان استاد اشتري اصفهاني خصوصاً خانواده بزرگوار ايشان و به ويژه به محضر مبارك حضرتعالي بعنوان فرمانده رشيد و مدبر ناجا تسليت عرض نموده و براي آن عزيز سفر كرده كه در آستانه سالروز شهادت امام جواد الائمه (ع) به ملكوت اعلي پيوست غفران و رحمت الهي و براي ساير بازماندگان صبر و اجر جزيل مسألت مي نمايم.

همچنین رضا امینی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایمنا در حاشیه مراسم تشییع این مداح اهلبیت(ع) گفت: استاد پهلوان اشتري يكي از مفاخرديني مذهبي و يكي از باستاني كاران بي نظير گذشته شهر اصفهان بود.
وي با اشاره به اينكه مرحوم اشتري هم از نظراخلاقي و هم ازنظر مداحي ثمرات و خدمات ويژه اي به جاگذاشتند، افزود: مرحوم اشتري رييس شوراي هيات مذهبي استان اصفهان بودند كه از لحاظ اخلاق و كردار و رفتاري كه در بين هيات مذهبي داشتند از جايگاه ويژه اي برخوردار بود و تشييع باشكوه امروز نشان از قدرشناسي مردم از خدمات چندين ساله اين پيرغلام اهل بيت دارد.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: استاد ازكودكي با عشق اهل بيت مخصوصا اباعبدالله الحسين(ع) عجين بود و عمرخودش را درخدمت اهل بيت و اشاعه فرهنگ اهل بيت و آثاري كه اين فرهنگ درزندگي مردم دارد،گذاشت.
بنا بر این گزارش، استاد مرتضی اشتری روز گذشته و در اثر بیماری در سن 85 سالگی در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان دار فانی را وداع گفت که با حضور پرشور مردم تشییع و آیت الله طباطبایی نژاد بر پیکر ایشان نماز خواند.

 

ashtari2

 

ashtari3

 

ashtari4

 

ashtari5

 

ashtari6

 

عکس ها:ایمنا

نوشتن دیدگاه