يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2154
منتشر شده در یکشنبه, 01 شهریور 1394 20:24
تعداد دیدگاه: 0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: پذیرش بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در این واحد دانشگاهی فقط ویژه فارغ‌التحصیلان ممتاز است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان احمدعلی فروغی گفت: پذیرش بدون آزمون در مقاطع کارشناسی...

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: پذیرش بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در این واحد دانشگاهی فقط ویژه فارغ‌التحصیلان ممتاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان احمدعلی فروغی گفت: پذیرش بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس ضوابط معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه، ویژه فارغ‌التحصیلان ممتاز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اعلام این مطلب افزود: زمان ثبت‌نام در این دوره‌ها به‌ طور معمول در آذرماه هر سال خواهد بود و اعلام نتایج آن برای مقطع کارشناسی ارشد طی دو مرحله در ماه‌های پایانی زمستان و تابستان و برای دکترای تخصصی در اواخر تابستان هر سال انجام می‌شود.

دبیر هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه، به‌منظور تسهیل فرصت ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی، شرایطی در نظر گرفته‌ شده که به دانش‌آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی، امکان ادامه تحصیل بدون آزمون را در مقطع کارشناسی ارشد می‌دهد.

وی در خصوص تحصیل متقاضیان دوره دکترای تخصصی بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پذیرش بدون آزمون در دوره دکترای تخصصی بر اساس امتیاز حاصل از معدل، نمره پایان‌نامه و مقالات و تولیدات علمی رتبه‌بندی و بر اساس اولویت امتیاز مکتسبه و پس از قبولی در مصاحبه علمی توسط گروه تخصصی مربوطه خواهد بود.

فروغی با تأکید بر اینکه پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی است، در حالی‌که پذیرش بدون آزمون دکترای تخصصی محدودیتی به لحاظ دانشگاه محل صدور مدرک پایه ندارد و لزوماً داوطلبان دوره‌های بدون آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی موظف‌اند در رشته همنام و یا متجانس با مقطع پایه خود ثبت‌نام کنند، عنوان کرد: شرایط پذیرش ممتازان در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس حداقل معدل مورد نیاز مقطع کارشناسی است که هر ساله عدد حداقلی این معدل به‌طور جداگانه برای رشته‌های غیر علوم انسانی و رشته‌های علوم انسانی توسط معاونت سنجش و پذیرش اعلام می‌گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجو در دوره‌های کارشناسی این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت رشته‌های کارشناسی بدون آزمون این دانشگاه، داوطلبین عزیز ثبت‌نام خود را به تعویق نینداخته و در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام در این رشته‌ها اقدام کنند.

فروغی در خصوص تکمیل ظرفیت رشته روانشناسی این دانشگاه گفت: اگر چه ظرفیت رشته روانشناسی بدون آزمون این دانشگاه در همان روزهای نخستین به اتمام رسید اما با توجه به شباهت بسیار نزدیک رشته علوم تربیتی به این رشته داوطلبین علاقه‌مند می‌توانند رشته علوم تربیتی را انتخاب کنند که رشته تحصیلی من هم علوم تربیتی گرایش برنامه‌ریزی درسی است.

نوشتن دیدگاه