دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21443
منتشر شده در چهارشنبه, 10 فروردين 1401 11:08
تعداد دیدگاه: 0
حمایت عجیب سازمان فرهنگی از یک برنامه؛

در حالی که ابتدای سال جاری شهرداری اصفهان برنامه های متنوع، شاد و مفرحی را برای میهمانان نوروزی و پیش بینی کرده بود، به نظر می رسد یکی از این برنامه ها، برای این مدیریت شهری دردسر ساز شده باشد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، این برنامه، یک برنامه ترکیبی به ظاهر با معرفی جاذبه های اصفهان، فرهنگ و زیست بوم مردمان این کهن دیار است که توسط عده ای از هنرمندان اصفهانی ساخته و بازیگران مطرحی چون قدرت اله ایزدی و رضا ناطقیان در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

برنامه ساختاری طنز با رویکردی آموزشی دارد که مانند بسیاری از برنامه های تولیدی این سال های اصفهان نه در طنز و نه در موضوع آموزش از بنا و بنیه قوی برخوردار نیست و سازندگان این برنامه صرفا با کشدار کردن لهجه بازیگران سعی در آگران دیسمان کردن مولفه های طنز داشته اند که بی شک این رویه آزموده ای خطاست که بارها مورد آزمون مجدد قرار گرفته است.

این برنامه به صورت ویدئو های چند دقیقه ای در اپلیکیشن آپارات پخش می شود، و آنچه در این برنامه توجه برخی ازمخاطبین را جلب می کند، تیتراژ این برنامه است که به صورت واضح و صریح از حمایت سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خبر داده است.

پنج دری تیتراژ

 

و همچنین در بخش دیگری از این تیتراژ، به معرفی خواننده آن پرداخته و بابک . ر را به عنوان خواننده تیتراژمعرفی می کند.

خواننده فارسی زبانی که آنچنان مطرح نیست، ساکن فرانسه است و تلاش دارد خود را در کلوپ خوانندگان آنسوی آب جای دهد که بخشی از نگاه و نگرش آن را می توان از صفحه فضای مجازی وی دید، نگاهی که به هیچ عنوان با معرفی مدیریت شهری اصفهان به عنوان یک مدیریت انقلابی همخوانی ندارد.

هرچند که معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان نسبت شهرداری با این برنامه را رد می کند و مجتبی شاهمرادی ، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان معتقد است به رغم تذکری که از قبل به برنامه سازان این برنامه خاص داده است، آن ها بدون هماهنگی نام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری را به عنوان حامی در تیتراژ آن برنامه قید کرده اند، اما سئوال همچنان باقیست که اگر برنامه سازان بدون هماهنگی این کار را کرده اند، پس حق اقدام و پیگیری قضایی برای شهرداری محفوظ بوده و جا دارد شهروندان را از روند این اقدام مطلع سازند. هر چند که تا پیش از این در صفحه مجازی اینستاگرام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان صفحه این برنامه تگ (برچسب) شده بود که پس از طرح این موضوع در فضای مجازی، کل پست مربوطه از آن صفحه حذف شد.

پنج دری 2

 

اما اگر بر اساس شواهد بالا، ساخت این برنامه، با هماهنگی این نهاد فرهنگی شهر اصفهان بوده است، متولیان امر باید توضیح دهند که چطور می شود برنامه ای در این سطح نازل آن هم با حمایت شهرداری اصفهان ساخته شود که روزی فرش باد، قصه های مجید، بایسیکل ران و ... در آن ساخته شده است؟

همچنین متولیان امر شفاف کنند که این حمایت معنوی بوده یا مادی که اگر مادی بوده است، باید پاسخ دهند این هزینه که آن را شهروندان اصفهانی پرداخت می کنند چه میزان بوده است؟

چرا این هزینه ها برای ساخت برنامه هایی در سطح نام اصفهان پرداخت نمی شود که حداقل قابلیت پخش از شبکه اصفهان را داشته باشد و چرا باید آنچه شهروندان به عنوان عوارض به شهرداری اصفهان پرداخت می کنند، برای خواننده ای هزینه شود که نه تنها اکنون در ایران نیست، که در کشور فرانسه هم خیلی با فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی همسو نبوده و بعضا دست به اقداماتی می زند که در قاموس این فرهنگ غنی هیچ جایگاهی ندارد./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه