شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4406
منتشر شده در جمعه, 10 فروردين 1397 15:28
تعداد دیدگاه: 0
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری:

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با توجه به معتدل بودن هوا و عدم بارندگی ورود مسافران و ضریب ماندگاری آنها در شهر اصفهان افزایش یافت، اما با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری پلیس راهور شاهد قفل ترافیک در شهر نبودیم.

علیرضا صلواتی در خصوص آخرین رخ‌داد های حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان در ایام نوروز اظهار کرد: امسال حجم زیادی از بار ترافیکی ورودی شهر به میدان استقلال و محور آزادگان منتقل شد که همین موضوع به کاهش ترافیک کمک زیادی کرد.

وی تصریح کرد: به جز محدوده مرکزی شهر از جمله خیابان های چهارباغ پایین، باغ گلدسته، استانداری و میدان امام‌ حسین که در برخی از ساعات روز به دلیل قرار گرفتن آثار تاریخی شهر اصفهان و بازدید گردشگران در مسیر این محورها با ترافیک روبه رو می شود، سایر معابر ترافیک روانی دارد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه پلیس راهور سعی کرده مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر را به حداقل برساند، گفت: برای کاهش حجم سفرهای شهری به مرکز، اتوبوس گردشگری راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: خط۱۰۰ گردشگری با همکاری شرکت توسعه فضاهای سیاحتی گردشگری توسط شرکت اتوبوسرانی راه اندازی شده و با سه دستگاه اتوبوس و توقف در ایستگاه‌های سی‌وسه‌پل، پل چوبی، باغ گل‌ها، پل خواجو، میدان امام خمینی (ره)، چهلستون، میدان امام علی (ع)، باغ گلدسته، میدان انقلاب اسلامی و هتل های مهم محدوده تاریخی شهر، گردشگران را از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ با فاصله زمانی ۲۰ دقیقه یک بار جابه جا می‌کند.

صلواتی خاطرنشان کرد: راهنمایان تور گردشگری در این اتوبوس‌ها حضور دارند و با سه زبان بین‌المللی اقدام به معرفی اماکن تاریخی شهر اصفهان می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش پارکینگ های شهر گفت: پارکینگ‌های عمومی شهر تا ساعت ۲۴ باز بوده و با نرخ مصوب و ارائه رسید دریافت به شهروندان خدمت‌رسانی می کند، ظرفیت پارکینگ طبقاتی طالقانی در ابتدای خیابان چهارباغ عباسی دو برابر شده و ظرفیت پارکینگ خودرو در محدوده پارک کوهستانی صفه نیز به ۱۱۰۰ واحد پارک افزایش یافته که به طور حتم در رفاه حال شهروندان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهارکرد: ۸۰ درصد از مسافران از وضعیت پارکینگ ها رضایت داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان تاکسیرانی در همه مکان‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری شهر مستقر است و با نرخ مصوب در ۱۲ نقطه ایستگاه های میدان امام (خیابان سپه)، کوچه سعدی و پشت مطبخ، خیابان حافظ، میدان امام علی (خیابان عبدالرزاق)، میدان امام علی (خیابان حضرت ولی‌عصر)، منارجنبان، باغ پرندگان، تله سیژ، آکواریوم، باغ فدک، باغ غدیر، تله کابین صفه، شهررویاها، مرکز تجاری قلب شهر (سیتی‌سنتر) و میدان خواجو خدمت رسانی می‌کند.

صلواتی با بیان اینکه سامانه تلفنی ۰۳۱۳۵۶۸۸۱۰۰ پاسخگوی شکایات مردمی از ناوگان تاکسیرانی خواهد بود، گفت: خدمت رسانی عادی ناوگان اتوبوسرانی در سطح شهر از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ و میادین اصلی شهر تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: برنامه های متنوع فرهنگی هنری و تفریحی هر روز در پیاده‌راه چهارباغ عباسی برگزار می‌شود.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه نقشه تمام هوشمند «ترافیک اصفهان» با لایه‌های مختلف، تمام خدمات، امکانات و نیازهای گردشگران را برای آنها فراهم می‌کند، افزود: این اپلیکیشن از سامانه‌های نرم‌ افزاری «بازار» و «اپ‌استور» قابلیت دانلود دارد.

وی تصریح کرد: پیام‌های گرافیکی با هدف فرهنگ‌سازی و اعتلاء سطح آموزه‌های شهروندی در زمینه ترافیک با جملات کوتاه و مصور دغدغه‌های ترافیکی را در تمام تابلوهای شهری با استفاده از ابزار طرح و رنگ به شهروندان یادآوری می‌کند.

 

منبع: ایمنا

نوشتن دیدگاه