چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403, Wednesday 1 May 2024, مصادف با 22 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21371
منتشر شده در چهارشنبه, 18 اسفند 1400 15:05
تعداد دیدگاه: 0

نشست هم اندیشی مدیران مسئول هفته نامه های استان اصفهان با ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد .

پایگاه خبری تحلیلی همراز/هاجرمقضی: ایمان شمسایی روز سه شنبه۱۷اسفند ۱۴۰۰ در نشست هم اندیشی مدیران مسئول هفته نامه های استان اصفهان با اشاره به اینکه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک پل ارتباطی بین مطبوعات و خبرنگاران هستیم و دو بخش حقیقی و حقوقی وظایفی بر عهده داریم،اظهار داشت: سیاست دولت در معاونت مطبوعاتی در این دوره حمایت از مطبوعات محلی واستانی است.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سیاست دولت سیزدهم در تقویت نشریات استانی و محلی است و این در حالی است که در دنیا نیز نشریات محلی فراتر از مطبوعات سراسری هستند.
شمسایی گفت: در رتبه بندی مطبوعات محلی و سراسری مطبوعات و رسانه ها باید نیاز نو شونده مخاطب را به رسمیت شناخته شود و در کنار روزنامه های مکتوب فضای مجازی فعال شود زیرا رسانه باید فرزند زمان خویش باشد.
شمسایی همچنین به درخواست مجوز ۲ هزار و ۸۰۰ رسانه اشاره کرد و افزود:درخواست های صدور مجوز بسیار زیاد و برخی از عدم مجوزها شاکی هستند اما برای این تعداد درخواست، مجوز صادر نمی شود و باید ملاک هایی برای مجوز در نظر گرفته شود.
وی گفت:در حال حاضر هیچ تقسیم بندی یارانه کاغذ به مطبوعات صورت نگرفته اما از اوایل سال آینده و بر اساس یک سری ملاک ها از جمله تیراژ بالا اختصاص خواهد یافت.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یارانه مطبوعاتی، سیاست تزریق بودجه عمومی برای ارتقای سواد مطالعه مردم است که به دلیل رقابت بهتر بین بخش خصوصی بیش از بخش دولتی توزیع می شود .
دراین دیدارحجت الاسلام والمسلمین معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان باتبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از اهتمام مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری وحل مشکلات هفته نامه های استان اصفهان به بیان برخی از دغدغه ها و مشکلات فعلی نشریات محلی استان اصفهان پرداخت.
شایان ذکر است در ابتدای این دیدار مدیران مسئول هفته نامه‌های استان اصفهان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های حوزه کاری خود پرداختند.
خاطرنشان می‌شود، دیدار و هم‌اندیشی ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی با مدیران مسئول هفته نامه‌های استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و مرضیه باقرصاد رئیس گروه مطبوعات و تبلیغات اداره کل صبح ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در اداره کل انجام شد./ انتهای پیام

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه