شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2072
منتشر شده در یکشنبه, 04 مرداد 1394 19:34
تعداد دیدگاه: 0
معاون اداره‌کل اوقاف استان اصفهان خبر داد؛

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این اداره‌ با برگزاری طرح ضیافت الهی در آستان امامزادگان امسال پذیرای بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در برنامه‌های ضیافت الهی در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان بود. حجت‌الاسلام حسن امیری اظهار کرد: طرح ضیافت الهی در طول ماه مبارک رمضان در...



معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این اداره‌ با برگزاری طرح ضیافت الهی در آستان امامزادگان امسال پذیرای بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در برنامه‌های ضیافت الهی در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان بود.

حجت‌الاسلام حسن امیری اظهار کرد: طرح ضیافت الهی در طول ماه مبارک رمضان در 196 بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار شد که بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در همین راستا مراسم جزء‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در جوار 157 بقعه متبرکه برگزار شد که مراسم جزء‌خوانی امامزاده هلال بن علی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) دولت‌آباد به صورت پخش مستقیم از شبکه‌های سراسری پوشش داده شد.

وی عنوان کرد: همچنین هشت وقف جدید در ماه مبارک رمضان توسط واقفان نیک‌اندیش به ارزش 3 میلیارد و 750 میلیون ریال به ثبت رسید که از این تعداد هفت وقف منفعتی و یک وقف انتفاعی بود.

امیری با اشاره به اینکه در 99 بقعه متبرکه جلسات تفسیر قرآن کریم برگزار شد، بیان کرد: برگزاری 16 محفل انس با قرآن کریم توسط قاریان ممتاز مصری در طول ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه و همچنین برگزاری 94 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مطرح و برتر کشور و استان در جوار بقاع متبرکه از جمله این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: امسال جوانان استقبال بی‌نظیری از برنامه‌های برگزار شده در آستان امامزادگان داشتند و بیشترین استقبال جوانان و نوجوانان از مراسم شب‌های قدر که در 171 بقعه متبرکه استان و همچنین مراسم شب‌های شهادت حضرت علی (ع) که در جوار 175 بقعه متبرکه استان برگزار شد، صورت گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: امسال 200 مبلّغ در این طرح حضور داشتند که 185 مبلغ بومی و مابقی اعزامی از قم بودند.

وی ادامه داد: همچنین 62 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در جوار بقاع متبرکه برپا شده بود که استقبال خوبی نیز از آنها شد و 31 خیمه معرفت نیز برای پاسخگویی به مسائل شرعی در جوار بقاع متبرکه دائر شد.

امیری عنوان کرد: مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز در جوار 150 بقعه متبرکه برگزار شد که در این مراسم 60 هزار نفر نیز از سفره کریمانه امامزادگان مورد اطعام قرار گرفتند و همچنین در طول ماه مبارک رمضان 500 هزار نفر نیز از سفره کریمانه اهل‌بیت (ع) بهره‌مند شدند.

وی افزود: همچنین نماز عید سعید فطر در جوار 94 بقعه متبرکه در سراسر استان برگزار شد که در این نماز باشکوه بیش از 230 هزار نفر شرکت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: آیت‌الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه گلپایگان شرکت کردند و همچنین دیگر مقام‌های ارشد کشوری و لشکری نیز در طول اجرای این طرح از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

نوشتن دیدگاه