يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2062
منتشر شده در چهارشنبه, 31 تیر 1394 15:34
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هم‌اکنون بسیاری از هنرمندان استان به دلیل عدم توجه مسئولان به رفع نیازهای معیشتی آنها، وضعیت نامناسبی دارند به طوری که تعدادی از آنها نیازمند مبالغی اندک برای ادامه زندگی‌شان هستند. حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی پیش از ظهر امروز در شصت و سومین نشست شورای...

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هم‌اکنون بسیاری از هنرمندان استان به دلیل عدم توجه مسئولان به رفع نیازهای معیشتی آنها، وضعیت نامناسبی دارند به طوری که تعدادی از آنها نیازمند مبالغی اندک برای ادامه زندگی‌شان هستند.
حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی پیش از ظهر امروز در شصت و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر هنرمندان پیشکسوت استان نیازمند توجه بیشتری هستند، اظهار کرد: هم‌اکنون بسیاری از هنرمندان از نظر معیشتی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که تشکیل شورای فرهنگ عمومی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از این مشکلات باشد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بسیاری از خیرین در سطح شهر اصفهان به منظور آزادی زندانیان مبالغ هنگفتی را پرداخت کرده‌اند به طوری که طبق آخرین آمار به دست آمده در ماه مبارک رمضان امسال، مبلغ 3 میلیارد تومان برای این منظور از سوی خیرین جمع‌آوری شد و بر همین اساس آنها می‌توانند در حمایت از هنرمندان هم گام‌های موثری بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: با تشکیل شورای هنر استان اصفهان، نه تنها جمع زیادی از هنرمندان استان می‌توانند حضور پیدا کنند، که زمینه ارائه پیشنهادات و مشکلات را از سوی این دسته از افراد فراهم می‌کند.

وی در ادامه گفت: در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، مباحث کلان مربوط به حوزه فرهنگ مطرح می‌شود و همچنین تشکیل چنین شورایی می‌تواند فضای مناسبی برای رفع مشکلات و همچنین ارتباط دو سویه میان هنرمندان استان با مسئولان فرهنگی ایجاد کند.

ارزانی به نامگذاری یک روز به عنوان روز ایثار و شهادت در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: نامگذاری چنین روزی برای شهرستان‌های مختلف می‌تواند انسجام و پایداری میان مردم را دو چندان کند.

وی تاکید کرد: با نامگذاری روز ایثار و شهادت برای شهرستان‌ها، مسئولان ذی‌ربط موظف به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، تجلیل از شهدا و خانواده‌های آنها و همچنین کارهای تبلیغاتی دیگر هستند تا این روز به عنوان روز ملی در تاریخ به ثبت برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی زیادی در سطح استان فعالیت می‌کنند که هر کدام وظایفی خاص بر عهده دارند بنابراین چنانچه یک هیئت خاص عزاداری برای ماه محرم امسال در نظر گرفته شود، بدون شک یکپارچگی برنامه‌ها دو چندان می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت موافقت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، هیئتی ویژه برای برگزاری مراسمات مذهبی در ماه محرم به ویژه عاشورا و تاسوعا تشکیل شود تا شاهد مراسم مذهبی منسجم‌تری در اصفهان باشیم.

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه