يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1993
منتشر شده در سه شنبه, 09 تیر 1394 20:58
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

امام جمعه اصفهان گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هنری در اصفهان عدم پرورش هنرمند است، اساتید هنر در اصفهان پیر شده‌اند و متاسفانه جوان‌ها گرایشی به آموختن هنر ندارند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با جمعی از...

امام جمعه اصفهان گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هنری در اصفهان عدم پرورش هنرمند است، اساتید هنر در اصفهان پیر شده‌اند و متاسفانه جوان‌ها گرایشی به آموختن هنر ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه خداوند متعال هنر را در وجود همه انسان‌‌ها قرار داده است، اظهار کرد: هنرمندانی که شاخص و نمونه می‌شوند باید بدانند که این استعداد از آنها نیست و از طرف خداوند به آن‌ها هدیه داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از نعمت‌ها و هنرهایی که خداوند در وجودمان قرار داد در راه رضای حضرت حق‌ تعالی استفاده کنیم، افزود: حضرت علی (ع) به شخصی که طلب یک توصیه از ایشان کرد فرمود با نعمت خدا نافرمانی خدا را نکن.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه نعمت‌های الهی در واقع امتحان‌های الهی هستند، گفت: اگر هنرمندی معتقد است که این هنر از آن خودش است نه هنری که خداوند به او اعطا کرده، کافر است و اگر این هنر را از جانب خداوند می‌داند باید در راه خدا از آن استفاده کند.

وی در ادامه اظهار کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها حتی در فیلم‌های کارتونی کودکانه در پی رسیدن به اهداف خود و آماده‌سازی اذهان عمومی برای هدفشان هستند اما متاسفانه برخی در کشور ما بی‌هدف فعالیت می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هنرمندان بزرگی در کشور و به ویژه در اصفهان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: هنر بخشی از نعمت‌های فراوان خداوند است که اگر در مسیر غیر خدا قرار گیرد، موجب خسران است.

وی به اهمیت پرورش هنرمندان اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هنری در اصفهان عدم پرورش هنرمند است، اساتید هنر در اصفهان پیر شده‌اند و متاسفانه جوان‌ها گرایشی به آموختن هنر ندارند.

طباطبایی‌نژاد به هنرمندان خانه‌نشین اصفهانی و عدم رعایت حقوق آنها اشاره کرد و ادامه داد: باید از پیشکسوتان هنر آموزش دید و به نسل نو یاد داد چرا که برخی هنرها در سینه آنها نهفته است.

نوشتن دیدگاه