شنبه 5 خرداد 1403, Saturday 25 May 2024, مصادف با 17 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1944
منتشر شده در شنبه, 23 خرداد 1394 22:07
تعداد دیدگاه: 0
باپخش از شبکه اصفهان؛

«خب رسمِ دیگه» عنوان برنامه تلویزیونی است که شب‌ها با نگاه انتقادی و ارایه راه و روش ازدواج صحیح به جوانان، از شبکه اصفهان پخش می‌شود. نجمه اسدالهی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «خب رسمِ دیگه...» ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد ساخت این مجموعه تلویزیونی اظهار کرد: ایده این مجموعه تلویزیونی مربوط...

 

«خب رسمِ دیگه» عنوان برنامه تلویزیونی است که شب‌ها با نگاه انتقادی و ارایه راه و روش ازدواج صحیح به جوانان، از شبکه اصفهان پخش می‌شود.
نجمه اسدالهی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «خب رسمِ دیگه...» ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد ساخت این مجموعه تلویزیونی اظهار کرد: ایده این مجموعه تلویزیونی مربوط به 10 سال پیش بوده و برای ساخت این مجموعه سال‌های زیادی تحقیق و پژوهش انجام شده است.

وی افزود: هر قسمت برنامه «خب رسمِ دیگه» از سه اپیزود تشکیل شده که هر یک از این اپیزودها ماهیت‌های مشخص و ویژگی‌های برجسته‌ای برای تحلیل و بررسی آداب و رسوم اصفهان دارند.

این تهیه‌کننده صدا و سیما تصریح کرد: اپیزود اول، «خانه ما و شما» نام گرفته که دوربین در فضایی بسیار صمیمی به خانه‌ خانواده‌ای اصفهانی با سه فرزند که هر کدام در موقعیت متفاوتی از ازدواج قرار دارند، سرک می‌کشد و آداب و رسوم مختلف را از مرحله خواستگاری تا نامگذاری کودک، به زبان تصویر بیان می‌کند.

وی ادامه داد: زهره فوده‌ای، بتول شیرانی، وجیهه آدینه، برنا کلیشادی و افسانه تاجمیر ریاحی بازیگران بخش «خانه ما و شما» هستند.

اسدالهی گفت: اپیزود دوم نیز «کوچه خاطره‌ها» نام دارد که بازیگران مطرح سینما و تلویزیون اصفهان به بیان خاطرات ازدواج خود می‌پردازند.

به گفته این تهیه کننده برنامه تلویزیونی «خب رسمِ دیگه» به منظور ارائه نگاه انتقادی به آداب و رسوم موجود بر سر یک زندگی مشترک ساخته شده است.

وی اضافه کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که آداب و رسوم تا چه اندازه می‌تواند در زندگی زوج‌های جوان تاثیرات منفی داشته و در صورتی که به چگونگی برگزاری این آداب و رسوم توجه نداشته باشیم، می‌تواند آسیب‌رسان و مشکل‌ساز باشد.

اسدالهی تاکید کرد: در صورتی که نوع نگرش خود را نسبت به زندگی تغییر دهیم، آرامشی به دنبال خواهد داشت که سبب می‌شود زوج‌های جوان به هدف نهایی ازدواج که همان تکامل فردی و خانوادگی است، دست یابند.

تهیه کننده «خب رسمِ دیگه» ادامه داد: این برنامه با بودجه بسیار اندکی ساخته شده و اصلی‌ترین دلیل به نتیجه رسیدن کار نیز همراهی صمیمانه همه عوامل فعال در ساخت برنامه بوده که سبب شده «خب رسمِ دیگه»، تبدیل به یکی از برنامه‌های جذاب و پرمخاطب شبکه اصفهان شود.

گفتنی است، برنامه‌ تلویزیونی «خب رسمِ دیگه» به عنوان یکی از مجموعه‌های شاخص تلویزیونی شبکه اصفهان، شب‌ها میهمان خانه‌های مردم این استان شده است.

این برنامه تلویزیونی که در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای ساخته شده، شب‌ها ساعت 23 و 15 دقیقه از شبکه اصفهان پخش می‌شود و بازپخش این مجموعه نیز هفت و 30 دقیقه صبح است.

«خب رسمِ دیگه» که در فضایی بسیار صمیمی و در سه اپیزود ساخته شده، به بررسی آداب و رسوم زندگی مشترک از خواستگاری تا نام‌گذاری فرزند تازه به دنیا آمده می‌پردازد و تلاش دارد به صورت کارشناسی، مباحثی را مد نظر قرار دهد که در قالب «آداب و رسوم»، زندگی مشترک زوج‌های جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شهروندان اصفهانی در این بخش به پای خاطرات هنرمندانی مانند حسن اکلیلی، محمدعلی میاندار، مرتضی حسینی، مهدی باقربیگی، پری کربلایی، اکبر کربلایی، آسیه کلانی، ابراهیم کلانی و سعید محقق می‌نشینند تا ببینند آنها دوران خواستگاری تا نام‌گذاری فرزندان خود را چگونه گذرانده‌اند.

بخش سوم نیز «اون قدیم‌ها» نام دارد که مادر خانواده در اپیزود اول، خاطرات خود و خانواده‌اش را تعریف می‌کند و سپس این خاطرات به صورت بازسازی شده، به تصویر کشیده شده است.

علی فروزان‌، کارگردان این برنامه تلویزیونی نیز یادآور شد: برای نخستین بار در مجموعه‌های تلویزیونی اصفهان، از مدلی استفاده شده که در سینما به آن «متد اکتینگ» می‌گویند. بازیگری متد یا «متد اکتینگ»، نوعی سبک بازیگری است که در آن هنرمند خود را به جای کاراکتر داستان قرار می‌دهد و مدتی با آن زندگی می‌کند.

دیدگاه‌ها  
  -1
امیدوارم این نوع برنامه ها موجب درست شدن برخی از رسوم غلط فرهنگ اصفهان باشه.فرهنگ هایی مثل ازدواج پرزرق و برق و زندگی های تجملاتی.
به نظرمن اصفهان به این برنامه نیازداشت.
ممنون ازعوامل مجموعه و ازشما بابت اطلاع رسانی
نوشتن دیدگاه