يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 19252
منتشر شده در سه شنبه, 08 تیر 1400 13:45
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی غیرانتفاعی، تصریح کرد: مجلس و کمیسیون آموزش با تصویب این طرح به ساماندهی معلمان و شفافیت عملکرد در مدارس غیرانتفاعی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رضا حاجی پور با اشاره به تصویب کلیات طرح اداره مدارس و مراکز آموزشی غیرانتفاعی در نشست امروز صحن علنی مجلس، عنوان کرد: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورشی به تصویب مجلس رسید و برای بررسی بیشتر و دقیق تر برای شور دوم به کمیسیون آموزش ارجاع داد شد.

کمیسیون در تدوین طرح مدارس غیرانتفاعی از مشورت صاحب نظران بهره می‌برد

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به فرهنگ علم دوستی جامعه ما و اینکه خانواده‌ها به آموزش و پرورش اهمیت می‌دهند، مدارس غیرانتفاعی و نحوه اداره و فعالیت آن‌ها از جهات مختلف موضوع بسیار مهمی برای جامعه است که لازم است قوانین و مقررات مدارس غیر انتفاعی به روز شوند و مسائل و مشکلات مدارس غیرانتفاعی حل شود، کمیسیون در این رابطه از ایده های صاحبنظران هم استفاده خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط جدید که در دنیا پیش آمده به ویژه تحولات تکنولوژی و سرعت بالای پیشرفت علمی، سیستم‌های آموزشی هم متحول شده است و نیاز به اصلاحات جدید دارد.

تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودکان

حاجی پور ادامه داد: نکته مهم که باید به آن اشاره کرد؛ تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودکان است؛ در زمینه تعلیم و تربیت و آموزش افراد از تولد تا 6 سالگی، متاسفانه کم کاری‌هایی صورت گرفته بود که با تاکیدات مقام معظم رهبری سازمان تعلیم و تربیت کودکان تشکیل شد. برای اجرایی نمودن آموزش کودکان خردسال، یکی از جاها، اصلاح همین قانون است.

شفافیت عملکرد مدارس غیرانتفاعی را دنبال می‌کنیم

وی اضافه کرد: شفافیت عمل مدارس غیرانتفاعی مدنظر کمیسیون است از جمله: عملیات مالی (دریافت و هزینه کردها)، شایستگی افرادی که وظیفه تعلیم و تربیت را در این قانون، برعهده دارند و همچنین کیفیت عملکردی این مدارس.

ساماندهی معلمان مدارس غیرانتفاعی از اهداف طرح است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: نیروهای تحصلیکرده فراوانی نیز در مدارس غیرانتفاعی مشغول به تدریس و تعلیم و تربیت هستند، بسیاری از این عزیزان از نظر معیشتی و حقوق دریافتی و معیارهای دیگر شغلی، وضعیت خوبی ندارند و قصد کمیسیون کمک به این عزیزان و رفع مشکلات آنها و در نتیجه ارائه بهترین تعلیم و تربیت خواهد بود کلیات این طرح امروز در صحن مطرح و 167 رای موافق به تصویب نمایندگان رسید و برای رسیدگی شور دوم مجددا به کمیسیون ارجاع داده شد.

خانه ملت

نوشتن دیدگاه