شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16469
منتشر شده در یکشنبه, 21 دی 1399 17:33
تعداد دیدگاه: 0
کتابی-درباره-سخنرانی-و-اجرای-تلویزیونی-منتشر-شد

کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها»، فرهنگ سخنرانی و اجرای تلویزیونی در ایران نوشته علی اسدی منتشر شد. به...

کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها»، فرهنگ سخنرانی و اجرای تلویزیونی در ایران نوشته علی اسدی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۴۵۷ صفحه با شمارگان هزار نسخه توسط انتشارات سیمای شرق (ناشر تخصصی رسانه) منتشر شده است.

در پیشگفتار کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها» آمده است: «کتابی که پیش روی شماست، تلاشی است برای این‌که جامع‌ترین و تخصصی‌ترین کتاب فن بیان و آداب سخنی باشد که در ایران به چاپ رسیده است و پشتوانه آن علاوه‌بر دو دهه تجربه اجرا، گویندگی و سخنرانی، مجموعه‌ای از دریافت‌ها، باورها و برداشت‌ها از سفرهای تحقیقی و مطالعه برای بهره‌مندی از ممتازترین اندیشه‌های افراد صاحب‌نظر این رشته در چهار گوشه دنیا و سال‌ها تدریس تخصصی و تالیف منابع بینارشته‌ای مرتبط در این زمینه است.»

همچنین در بخشی دیگر از پیشگفتار عنوان شده است: «نگارش این کتاب طلسم هفت‌ساله‌ای بود که شکست. از آغازین روزها در ۳۱سالگی تا سطور پایانی کنونی، در ۳۸ سالگی. اوایل به درازا کشیدن اندکی خسته و مغموم‌کننده بود و اواخر خشنودکننده برای این‌که چه‌بسا به طول انجامیدن آن، مانع تولید یک محصول فوری و شتاب‌زده شده و امید که از این کهنگی ترشی هفت‌ساله، طعم پختگی و تخمیر و تعمیق مباحث برخیزد.

دوست ‌داشتم کتاب پیش‌ رو را طبق برنامه‌ریزی با افزودن یک بخش دیگر متشکل از چند فصل الحاقی با موضوعات «مصاحبه با مجریان مشهور جهان»، «تجزیه‌وتحلیل سخنرانی‌های مطرح ایران و جهان»، «نقد و بررسی فیلم‌های ایرانی و غیر ایرانی با محوریت سخنرانی یا اجرا»، «نقدی بر تاک‌شوهای پربیننده و موفق جهانی» و «تمرین‌های کارگاهی برای هنرجوها» منتشر کنم، اما برای این‌که در انتشار کتاب حاضر وقفه بیشتری پیش نیاید، تصمیم گرفتم جلد نخست با دو بخش به زیر چاپ برود و انتشار بخش‌های تکمیلی را که عمده آن نگاشته شده است و در مرحله بازنویسی و اصلاح قرار دارد به نسخه بعد - که تلاش خواهد شد حکم یک «فرهنگ جامع و مرجع» داشته باشد - موکول کنم.» 

علی اسدی، مولف کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها»، متولد ۱۳۶۱ و دانش‌آموخته ادبیات محض و هنرهای زیبا است. او از هفت‌سالگی به اجرا روی آورده و مدرس اولین دانشکده اجرا و گویندگی ایران است. کارگردانی فیلم‌های مستند «از پرسپولیس تا اکروپلیس» و « صلح، فرزند زیبایی» از جمله کارهای اوست. 

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه