جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14725
منتشر شده در سه شنبه, 08 مهر 1399 21:03
تعداد دیدگاه: 0
خشکسالی-در-فیلم-داستانی-«در-امتداد-بی‌انتها»-به-تصویر-کشیده-شد

یزدـ جمعی از هنرمندان یزدی با ساخت فیلم داستانی با عنوان «در امتداد بی‌انتها» سرانجام بی‌آبی و...

یزدـ جمعی از هنرمندان یزدی با ساخت فیلم داستانی با عنوان «در امتداد بی‌انتها» سرانجام بی‌آبی و خشکسالی در سال‌های نه چندان دور را به تصویر کشیدند.

مهدی مرعشی، نویسنده و کارگردان این فیلم داستانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردمان ساکن در کویر بیش از دیگران مفهوم کم آبی و بی‌آبی را درک می‌کنند و آب برای آنها با مفهوم زندگی عجین شده است.

وی عنوان کرد: مردمان کویر با چشمان خود حرکت شن‌های روان و طوفان‌های خشمگین کویر را دیده‌اند و اگر عشق نبود هرگز در این نقطه از جهان نشانه‌ای از زندگی انسان وجود نداشت.

مرعشی بیان کرد: «در امتداد بی‌انتها» داستانی از ستایش عشق و زندگی است و بر اساس داستان آن، در آینده فرضی ولی نه چندان دور، بخش‌های بزرگی از زمین خشک و بی‌آب شده در حالی که مردمان به سمت مناطق پرآب‌تر مهاجرت کرده‌اند، عده اندکی با بی‌آبی مبارزه می‌کنند و مردی که در جستجوی یافتن آب‌های زیرزمینی است، مجبور می‌شود با دخترکی همسفر شده و از بیابان عبور کند.

وی یادآور شد: این فیلم به تهیه کنندگی سیدعلیرضا کاظمی و نویسندگی و کارگردانی مهدی مرعشی تولید می‌شود و پیام احمدی‌نیا، سیده ضحی کاظمی، محسن عالم‌زاده، اسماعیل ملأ نوری، دنیا میر رکنی، جواد شاکری، علیرضا آخوندزاده و اصغر کریمی تولید شده است.

مرعشی گفت: مشاور هنری و طراح صحنه: ابوالفضل سلیمی دربرزی، مدیر فیلمبرداری: رامین راست‌جو، مدیر صدابرداری: مجتبی زارع، مدیر تولید: مهدی قانع، تدوین: سعیدسلمان روغنی، طراح گریم: مهدی هدایتی، طراح لباس: بهناز زحمتکش، عکاس: بیتا سلیمی، مدیر تدارکات: حامد غنی و برنامه ریز: هادی رحیم دل از دیگر عوامل تهیه و تولید این فیلم داستانی هستند.

سید علیرضا کاظمی، تهیه کننده فیلم داستانی «در امتداد بی‌انتها» نیز اظهار داشت: آنچه باعث ورود من به این عرصه البته بیشتر به عنوان حامی مالی شد، عدم حمایت افراد مسئول در پست یا مقام دولتی با دسترسی به منابع مفید و مؤثر دولتی بود.

وی افزود: امیدوارم بتوانم به عنوان یک انسان در حمایت از قشر مظلوم هنرمند که شاکله ساخت فرهنگ در دستان آنهاست، مؤثر واقع شوم.

نوشتن دیدگاه