چهارشنبه 2 خرداد 1403, Wednesday 22 May 2024, مصادف با 14 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2986
منتشر شده در پنج شنبه, 03 تیر 1395 09:19
تعداد دیدگاه: 0
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان:

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از موفقیت پلیس این استان در کشف 80 درصد سرقت‌ها و استرداد 97.5 درصد اموال مسروقه به مالباختگان خبر داد.

 ه گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از پایگاه خبری پلیس، ستار خسروی اظهار کرد: پلیس آگاهی استان اصفهان با توسعه علمی و اطلاعاتی و ارتقای اشرافیت پلیسی در حوزه کشف جرائم، توانست 80 درصد از سرقت‌ها را در سال 94 کشف کند و بیش از 97.5 درصد اموال مسروقه را به مالباختگان بازگرداند.

وی افزود: ازاین‌جهت، پلیس آگاهی استان را می‌توان، پلیسی موفق در اشراف اطلاعاتی تحرکات مجرمان و خنثی‌سازی بسیاری از جرائم عنوان کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان کرد: خوشبختانه تعامل مطلوب دستگاه قضائی با پلیس منجر به پیشبرد اهداف از پیش تعیین‌شده در مقابله با سرقت می‌شود که در این راستا توانسته‌ایم در دوماهه امسال این جرم را به شکلی بسیار دقیق مهار کنیم.

خسروی تصریح کرد: از زمان تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در سال 1393، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پلیس روی این موضوع متمرکز شد و با تلاش‌های صورت گرفته، وقوع این جرم در سطح استان 22 درصد کاهش پیدا کرد.

وی از اجرای 11 طرح مشترک با کلانتری‌ها و یگان‌های انتظامی در دوماهه امسال خبر داد و گفت: در این طرح‌ها تعقیب سارقان، مقابله با مال‌خران و خریداران اموال مسروقه، مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، محکومان غایب و فراری، متهمان تحت تعقیب و تقویت ایمنی صنوف آسیب‌پذیر و بانک‌ها صورت گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان داشت: درنتیجه اقدامات صورت گرفته طی دوماهه اول امسال، 18 باند سرقت که درزمینهٔ سرقت منزل، مغازه، اماکن خصوصی، خودرو و داخل خودرو فعالیت می‌کردند، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

خسروی همچنین به کاهش 38 درصدی سرقت‌های خشن در نتیجه اجرای طرح‌های مذکور اشاره کرد و افزود: با هماهنگی دستگاه قضائی، برخورد با مجرمان جرائم خشن، به‌خصوص اراذل‌واوباش، سارقان به عنف، سارقان مسلح و زورگیران به‌شدت گسترش پیدا کرده است و با افزایش واحدهای گشتی کمین و شکار این پلیس، امیدواریم شاهد امنیت مطلوب در سطح استان باشیم.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این‌که آمارها نشان می‌دهد 69 درصد سرقت‌های استان توسط افراد غیربومی انجام می‌شود، بیان داشت: در این زمینه باید اقدامات کنترلی ویژه‌ای برای مقابله با ورود افراد مجرمان و متهمان تحت تعقیب و سابقه‌دار به استان اصفهان صورت بگیرد.

وی، معتادان را یک پای ثابت در همه سرقت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: عمده‌ترین سرقت‌های استان سرقت خرد هستند که مهم‌ترین آن‌ها نیز سرقت محتویات داخل خودرو است و این جرم نیز بیشتر به‌وسیله معتادان صورت می‌گیرد که با پرسه زدن در خیابان‌ها، خودروهایی که در مکان‌های خلوت، کور و تاریک پارک شده را شناسایی و با شکستن شیشه یا باز کردن در به روش‌های دیگر اقدام به سرقت محتویات داخل آن می‌کنند.

خسروی تصریح کرد: در واقع باید اذعان کرد که در 83 درصد سرقت‌هایی که در استان اصفهان رخ می‌دهد، معتادان نقش مستقیم دارند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان انجام اقدامات فرهنگی به‌منظور پیشگیری از جرم سرقت را از دیگر کارهای قرارگاه مبارزه با سرقت عنوان کرد و اظهار داشت: در این قرارگاه سعی شده با فعال‌سازی سایر سازمان‌ها و تبیین نقش آن‌ها در مقابله با سرقت مشارکت آن‌ها در این موضوع جلب شود.

خسروی نقش مردم را در پیشگیری و کاهش جرم سرقت بسیار سازنده عنوان کرد و اظهار داشت: درصورتی که مردم کمی جدی‌تر و آگاهانه‌تر عمل و هوشیاری خود را در حفظ اموال بیشتر کنند و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیرند، شاهد وقوع سرقت‌های کمتری در آینده خواهیم بود.

وی اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم خودروی خود را حتی برای یک‌لحظه به صورت روشن رها نکنند و خودروهایشان مخصوصا پرایدهای مدل 85 به پائین که از ایمنی کمتری برخوردارند را به تجهیزات ایمنی مانند قفل فرمان و پدال و دزدگیر مجهز کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به استفاده بیشتر مردم در فصل تابستان از اتوبوس‌های BRT گفت: به‌تازگی گزارش‌هایی از وقوع کیف‌قاپی و جیب‌بری در این اتوبوس‌ها به ما ارائه شده است که به شهروندان توصیه می‌کنیم هنگام سوارشدن به اتوبوس‌های مذکور بیشتر مراقب اطراف خود باشند و زیپ کیف خود را ببندند و دستشان را طوری روی کیف خود قرار دهند که کسی نتواند زیپ آن را باز کند./

نوشتن دیدگاه