چهارشنبه 2 خرداد 1403, Wednesday 22 May 2024, مصادف با 14 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2843
منتشر شده در یکشنبه, 02 خرداد 1395 22:02
تعداد دیدگاه: 0
در تشریح عملیات مبارزه با اشرار مسلح زینبیه عنوان شد:

تنها سه ماه پس از آزادی یکی از اشرار اصفهان از زندان، وی به عنوان سرکرده یک باند شرارت در درگیری مسلحانه با پلیس دستگیر شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بامداد شنبه گذشته پلیس استان اصفهان در دو عملیات همزمان و ضربتی در حالی به مبارزه با هفت شرور اصفهانی رفت که کمتر کسی تصور می کرد سرکرده 27...

تنها سه ماه پس از آزادی یکی از اشرار اصفهان از زندان، وی به عنوان سرکرده یک باند شرارت در درگیری مسلحانه با پلیس دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بامداد شنبه گذشته پلیس استان اصفهان در دو عملیات همزمان و ضربتی در حالی به مبارزه با هفت شرور اصفهانی رفت که کمتر کسی تصور می کرد سرکرده 27 ساله این باند شرارت فردی باشد که سه ماه قبل بعد از تحمل کیفر آن هم باتهام سرقت مسلحانه از زندان آزاد شده باشد.
سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان در تشریح چگونگی این عملیات در جمع اصحاب رسانه گفت: پس از وقوع یک فقره قتل عمد در محله زینبیه اصفهان، کارآگاهان درحالی که به دنبال کشف قتل بودند، به سرنخی رسیدند که آن ها را به باندی مخوف با آلبومی از شرارت از جمله سرقت مسلحانه، زورگیری، راهزنی ،سرقت به عنف، تجاوز به عنف، ایجاد رعب و حشت در بین مردم، تخریب اموال اشخاص و ... رسیدند.

sardaraghakhaniashrar


آقاخانی ادامه داد: کارآگاهان پس از چندروز مداوم فعالیت اطلاعاتی دریافتند که اعضای این باند هفت نفر بوده که چهارنفرشان در سمیرم و سه نفردیگر در یکی از شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری مخفی شده اند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: سحرگاه روز شنبه، اول خرداد ماه همزمان با اولین روز اجرای طرح "ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی" کارآگاهان اداره آگاهی، ماموران یگان ویژه پاسداران (نوپو) و پلیس پیشگیری در دو عملیات منظم و ضربتی با اشرار این باند درگیر شدند که سه نفر آن ها در استان چهارمحال و بختیاری بدون هیچ مقاومتی تسلیم شدند، اما چهارمتهم مخفی شده در سمیرم دست به اسلحه بردند که در این درگیری دو نفرشان به هلاکت رسید.
آقاخانی اضافه کرد: از مخفیگاه این متهمان تعداد چهارقبضه سلاح، مقادیری مهمات، قمه و قداره و مدارک مجعل کشف و ضبط شد.

selaheashrar
اما اظهارات این فرمانده انتظامی پرده از یک واقعیت دیگر نیز برداشت که این واقعیت می تواند سئوال های زیادی را در ذهن مخاطب ایجاد نماید و آن این که این متهم جوان هشت سابقه سرقت مسلحانه در پرونده خود دارد.
این واقعیت در حالی سئوال برانگیزتر می شود که پلیس در بررسی سوابق این فرد شرور متوجه شده که وی از هفده سالگی، یعنی از 10 سال گذشته اقدام به این شرارت ها کرده و با درنظر گرفتن این مسئله که تمامی هشت اتهام وی سرقت مسلحانه بوده است، باید پرسید چطور می شود فردی هشت بار طی مدت 10سال باتهام سرقت مسلحانه دستگیر و روانه دادگاه شده باشد و بر اساس قانون مجازات اسلامی نیز "هر گاه دو یا چند نفر با برنامه ریزی و مواضع قبلی وجه نقد یا اوراق بهادار یا جواهرات را از بانک ها و صرافی ها سرقت کنند و لااقل یک نفر از سارقان مسلح به سلاح سرد یا گرم ظاهر یا مخفی، پر یا خالی باشد، چه از آن استفاده کند چه نکند، در صورت وقوع سرقت به حبس ابد و در صورت وقوع قتل به اعدام محکوم خواهد شد.
و یا هرگاه با وجود میل سارقان هیچ یک از اهداف عینی قتل و سرقت امکان پذیر نشود، به حبس از ۵ تا ۱۰ سال محکوم می شوند." اما باز هم نامبرده توانسته آزادانه در شهر تردد کند و به نقل از فرمانده انتظامی استان اصفهان در تاریخ 26 اردیبهشت سال جاری در درگیری با فردی در محله زینبیه ،مرتکب قتل شود؟

دیدگاه‌ها  
  +7
طبق گفته های رییس محترم قوه قضاییه سرقت مسلحانه چه شلیک بشه و چه نشه حکم سارق اعدام می باشد ولی نمیدونم چرا سارقان حتی پس از قتل ازاد می شوند واقعا نمی دانم
نوشتن دیدگاه