سه شنبه 1 خرداد 1403, Tuesday 21 May 2024, مصادف با 13 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2472
منتشر شده در دوشنبه, 07 دی 1394 14:02
تعداد دیدگاه: 0
پس از بررسی دقیق دستگاه قضایی؛

پرونده متهمان بیمارستان خمینی‌شهر در دادگاه این شهرستان در حال بررسی و پیگیری است و به زودی حکم قطعی صادر و اعلام می شود. انگار همین دیروز بود که همه جا پر شد از خبر وقوع یک اتفاق غیرانسانی در یکی از بیمارستان‌های استان اصفهان! خبری که با شنیدنش، لرزه بر اندام تمام مادران این سرزمین افتاد و پای...

پرونده متهمان بیمارستان خمینی‌شهر در دادگاه این شهرستان در حال بررسی و پیگیری است و به زودی حکم قطعی صادر و اعلام می شود.

انگار همین دیروز بود که همه جا پر شد از خبر وقوع یک اتفاق غیرانسانی در یکی از بیمارستان‌های استان اصفهان!
خبری که با شنیدنش، لرزه بر اندام تمام مادران این سرزمین افتاد و پای پدران را سست کرد.
گفتند در یکی از روزهای جمعه آذرماه، مادری نگران، پسربچه مصدومش را برای بخیه جراحت چانه به بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر برد؛ در ابتدا بخیه انجام شد اما پس از اعلام هزینه درمان و اظهار والدین کودک مبنی بر عدم توانایی در پرداخت هزینه، بخیه‌های صدرا به دستور پزشک شیفت از چانه او باز شد.
و این اقدام تامل برانگیز کافی بود تا یک موج رسانه‌ای در کشور به راه بیفتد و این رفتار را محکوم کند.رفتاری که آن زمان قاضی حسن رحیمی،دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در بخش خبری ساعت 8 و 45 دقیقه همان روزها از آن به عنوان یک عمل غیر انسانی و غیر قابل دفاع یاد کرد.
رفتار این پرستار و پزشک که با وجود سوگندنامه پزشکی دست به چنین کار تاسف باری زدند، به طور قطع دل بسیاری از پزشکان و پرستاران وظیفه‌شناس را به درد آورد.
همین شد که به محض شفاف شدن ماجرا، پرونده متهمان این اتفاق تلخ به مراجع قضایی ارسال شد تا با بررسی ابعاد پیدا و پنهان حادثه، حکمی عادلانه برای آنها صادر شود و اندکی از التهاب به وجود آمده در جامعه بکاهد.مسئولان قضایی استان نیز با دستور ویژه خواستار رسیدگی سریع و دقیق موضوع شدند.
حالا با بررسی جوانب مختلف این پرونده به نظر می‌رسد دادگاه رسیدگی کننده به اتهام متهمان این پرونده با استناد به مواد 2 و 17 و 449 و 488 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، پرستار مسبب را به پرداخت نیم درصد دیه کامل بابت ارش آسیب نسج نرم چانه ناشی از باز شدن بخیه در ظرف یک سال قمری از تاریخ حادثه، محکوم کرده و با استناد به بند دوم ماده واحده قانون مجازات " خودداری از کمک به مصدومان و رفع مخاطرات جانی" مصوب 5/3/1354 و بند «ث» ماده 37 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 با توجه به فقدان سابقه کیفری متهمان تخفیف در این زمینه در نظر گرفته شود و با لحاظ شرایط مخففه جرم،متهم ردیف اول و دوم را به تحمل 24 ماه حبس تعزیری و متهم سوم را به تحمل 9 ماه حبس تعزیری و هر سه متهم را به لحاظ مجازات تکمیلی به استناد بند «پ» ماده 23 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 به منع از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و پرستاری تا سقف یک و نیم سال محکوم کند.
البته باید منتظر بود تا دید قاضی پرونده با رعایت شرایط شغلی،حرفه ای و عدم سوابق کیفری متهمان چه حکمی را برای این افراد در نظر می گیرد؟

 

منبع:ایمنا

نوشتن دیدگاه