چهارشنبه 2 خرداد 1403, Wednesday 22 May 2024, مصادف با 14 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2354
منتشر شده در چهارشنبه, 06 آبان 1394 01:55
تعداد دیدگاه: 0
رئیس دادگستری قزوین:

شاکیان پرونده تجاوز قزوین که به حادثه خمینی‌شهر شباهت داده شده بود، تنها یک دختر و پسر هستند که چند وقت پیش گرفتار ٦ مرد سارق و متجاوز شده بودند. ٣ روز پیش خبر تجاوز گروهی ١٠ مرد به زنان و دخترانی که برای تفریح به منطقه باراجین قزوین رفته بودند، در رسانه‌ها منتشر شد. پرونده‌ای که سر و صدای زیادی...

 

شاکیان پرونده تجاوز قزوین که به حادثه خمینی‌شهر شباهت داده شده بود، تنها یک دختر و پسر هستند که چند وقت پیش گرفتار ٦ مرد سارق و متجاوز شده بودند.
٣ روز پیش خبر تجاوز گروهی ١٠ مرد به زنان و دخترانی که برای تفریح به منطقه باراجین قزوین رفته بودند، در رسانه‌ها منتشر شد. پرونده‌ای که سر و صدای زیادی به همراه داشت و به دلیل شباهت آن با حادثه خمینی‌شهر، رعب و وحشت زیادی در میان مردم ایجاد کرد.

در این خبر اعلام شده بود ١٠ مرد که ٣ نفرشان مسلح بودند، با حمله به گروهی از دختران و پسران، دست و پای مردان را بسته و به دختران تجاوز کرده بودند. این ١٠ مرد پس از تعرض اموال شاکیان را نیز سرقت کرده و متواری شدند. در خبر منتشر شده، به صدور کیفرخواست اعدام برای متهمان در این پرونده نیز اشاره شده بود.
اما انتشار این خبر با جنجال‌ زیادی روبه‌رو بود. هیچ‌کدام از مسئولان صحت و سقم این خبر را تایید نکردند و خبر منتشر شده نیز از سوی هیچ مرجع انتظامی یا قضائی مورد تایید قرار نگرفته بود.

تنها داستانی از ماجرای این تجاوز دسته‌جمعی روایت و منتشر شده بود. بلافاصله پس از انتشار این خبر، دادستان قزوین آن را تکذیب کرد و گفت که تنها بحث سرقت در این پرونده مطرح است و هنوز هیچ پرونده‌ای مبنی بر تجاوز گروهی باز نشده است. از طرفی جمال انصاری، رئیس دادگستری قزوین نیز اعلام کرده بود از آنجایی‌که براساس قانون جدید پرونده تجاوز به دادسرا نمی‌رود و مستقیم در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی می‌شود، پس موضوع کیفرخواست اعدام كاملا منتفی است. وی گفته بود که در این پرونده بخشی از اتهامات تجاوز به عنف و بخشی هم مبتنی بر ادعا بوده است.
همه این صحبت‌ها نشان از تکذیب خبر تجاوز گروهی به زنان و دختران در منطقه باراجین قزوین داشت. تا این‌که رئیس دادگستری قزوین دوشنبه شب گذشته جزییات تازه‌ای را در این حادثه مطرح و شاکیان این پرونده را تنها یک دختر و پسر اعلام کرد.

جمال انصاری درباره جزییات این پرونده گفت: «خبرهای غیرواقعی زیادی در رابطه با این پرونده در رسانه‌ها منتشر شد و برخی مبتنی بر یکسری منبع ناآگاه موضوع پرونده را بزرگ کرده بودند. در صورتی‌که این پرونده تنها ٢ شاکی دارد که یک دختر و یک پسر هستند. این دختر و پسر جوان که برای تفریح به منطقه باراجین قزوین رفته بودند، از سوی ٥ تا ٦ نفر غافلگیر شده و مورد سرقت قرار گرفته بودند. همچنین این متهمان با تهدید دختر جوان را نیز مورد تعرض قرار داده بودند که آنها درحال حاضر در مورد تجاوز، آدم‌ربایی و سرقت اعلام شکایت کرده‌اند.»
رئیس دادگستری قزوین در ادامه صحبت‌هایش گفت: «از میان ٥ تا ٦ متهم این پرونده نیز ٤ نفر آنها دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برند. بنابراین موضوع تجاوز گروهی ١٠ مرد به چند دختر صحت ندارد و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را به حادثه خمینی شهر شباهت داد.»

نوشتن دیدگاه