جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21881
منتشر شده در سه شنبه, 21 تیر 1401 14:24
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس بهداشت و محیط زیست شرکت فولادسنگ مبارکه خبر داد؛

کارشناس بهداشت و محیط زیست شرکت فولادسنگ مبارکه گفت: بهره‌گیری از محلول پتاس (SSR۴۰۰) در شرکت فولادسنگ مبارکه منجر به مصرف بهینه روزانه ۴۰ هزار لیتر آب است که با اجرای مستمر عملیات پتاس‌پاشی مانع از پراکنش گردوغبار در اثر تردد کامیونها خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید مهدی مقدم کارشناس بهداشت و محیط زیست شرکت فولادسنگ مبارکه از پتاس‌پاشی ۵ کیلومتر از معابر خاکی در محوطه خط خردایش و آهک‌سازی در این شرکت خبر داد.

وی با اشاره به عملیات پتاس‌پاشی با ۴۵ هزار کیلوگرم محلول پتاس مایع (SSR۴۰۰) در روز ۱۸ تیرماه، اظهار داشت: محلول پتاس مایع ماده‌ای کاملاً طبیعی، بی‌بو و بی‌رنگ است که ترکیبی از کلرید کلسیم و کلرید منیزیم محسوب می‌شود و به صورت جامد هم قابل عرضه است.

مقدم با اشاره به اجرای عملیات مستمر پتاس‌پاشی در سنوات گذشته در شرکت فولادسنگ مبارکه، تصریح کرد: محلول پتاس (SSR۴۰۰) برای کنترل گردوغبار و تثبیت جاده‌های خاکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاهش چشمگیری بر هزینه‌های تعمیر و نگهداری جاده دارد.

وی افزود: از دیگر مزایای استفاده از محلول پتاس (SSR۴۰۰) حذف فرایند آب‌پاشی جاده‌های خاکی به منظور جلوگیری از گردوغبار است که همواره مورد تاکید شرکت فولادسنگ مبارکه است تا علاوه بر کاهش مصرف آب منجر به افزایش دید اففی در جاده‌های خاکی و کاهش تصادفات شود.

کارشناس بهداشت و محیط زیست شرکت فولادسنگ مبارکه تاکید کرد: بهره‌گیری از محلول پتاس (SSR۴۰۰) در شرکت فولادسنگ مبارکه منجر به مصرف بهینه روزانه ۴۰ هزار لیتر آب است که با اجرای مستمر عملیات پتاس‌پاشی مانع از پراکنش گردوغبار در اثر تردد کامیونها خواهیم بود.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه