يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3862
منتشر شده در دوشنبه, 11 ارديبهشت 1396 08:34
تعداد دیدگاه: 0
استاد حوزه و دانشگاه:
مهدوی ارفع

استاد حوزه و دانشگاه گفت: به خاطر بی‌عرضگی ما کسانی آمدند و گفتمانی مقابل گفتمان انقلاب در کشور را جایگزین کردند و کار به جایی رسید که گفتمان ضد آمریکایی سه روزه شکسته شد؛ مذاکره با آمریکا تا کجا رفت اما فضای جدی علیه آن در جامعه شکل نگرفت و برجام ضعف ما در حفاظت از گفتمان انقلاب اسلامی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع یک‌شنبه شب در آیین افتتاح ستاد مرکزی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در استان اصفهان، اظهار کرد: روز انتخابات پایان یک فرآیند غلط و آغاز یک فرآیند دیگر است.

وی افزود: باید به گفتمان انقلاب اسلامی اهمیت دهیم و اگر در سال‌های بعد از جنگ از انقلاب و اصول آن محافظت کرده بودیم نگران این وضعیت نبودیم که سکان اجرایی کشور را دست کسی بگیریم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی باید کار جدی رویش شود و مردم به کسی رأی می‌دهند که ارزش‌هایشان با شعارهای او سازگار است و در غیر این صورت مهم‌ترین نقطه‌ای که آسیب می‌بیند گفتمان انقلاب اسلامی است.

مهدوی ارفع عنوان کرد: به خاطر بی‌عرضگی ما کسانی آمدند و گفتمانی مقابل گفتمان انقلاب را در کشور جایگزین کردند و کار به جایی رسید که گفتمان ضد آمریکایی سه روزه شکسته شد؛ مذاکره با آمریکا تا کجا رفت اما فضای جدی علیه آن در جامعه شکل نگرفت؛ برجام ضعف ما در حفاظت از گفتمان انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: این تفکر آمریکایی چنان به نتیجه رسیده است که در انتخابات می‌گویند برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: بعد از جریان انتخابات به دنبال کار خود نرویم و آغاز دوره بسیار سختی است که رسوبات تفکر غلط از جامعه پاک شود.

مهدوی ارفع تصریح کرد: امروز با یک تشر آمریکا بتون در قلب رآکتور اتمی می‌ریزند و به رهبر معظم انقلاب فشار می‌آورند که چرا این‌قدر دشمن دشمن می‌گویید؛ قرار بود پاسپورت ایرانی عزتمند شود اما الآن در جیبوتی هم اعتبار ندارد؛ امروز در فرودگاه کشوری ناموس ما را برهنه می‌کنند و اتفاقی نمی‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از بدنه جامعه که خاکستری است فهمیده که از این گفتمان غلط دیگی گرم نمی‌شود؛ طیف انقلابی هم که می‌دانست مسیر حل مشکلات با مذاکره نیست نسبت به تفکر خود مصمم‌تر شده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: جریانی که همه چیز را در تسلیم به آمریکا می‌دید مغز خود را از دست داد و از این طرف نیز عملکرد چهار ساله دولت به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و امروز مجبورند به دوربین نگاه کنند و بگویند ما نبودیم.

مهدوی ارفع تصریح کرد: دست بچه‌های انقلابی از هر جهت امروز پر است و در دو موضوع نقد دولت و داشتن برنامه مشکلی ندارند.

وی گفت: رهبر انقلاب بارها گفتند همه چیز را به برجام وصل نکنید و چهار سال این اتفاق افتاد و هر روز بدتر می‌شد؛ هر یک نفر خودش یک ستاد است و می توانیم اطلاعات را به مردم بگوئیم و اگر بتوانیم شاخص‌ها را باز کنیم مردم از بستر نارضایتی از دولت اصلح را تشخیص خواهند داد.

این کارشناس مذهبی تصریح کزد: معیشت و اشتغال مشکل است اما بحث اصلی گفتمان انقلاب است که باید احیا شود؛ امام گفت مسوولین نظام را از قشر محرومیت کشیده انتخاب کنید و ما غفلت کردیم.

مهدوی ارفع اظهار کرد: ما نتوانستیم حرف‌های امام و رهبرمان را به کف جامعه ببریم و باید بدانیم هرجا انقلابی عمل کردیم پیشرفت کردیم و در موارد غیر انقلابی حتی در مسائل مادی عقب گرد داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله اصلی این است که دولتی که انقلابی نباشد مسکن و اشتغال را تعطیل می‌کند و ادبیات آقای رئیسی از ابتدا عقلانی بوده است و نگاه انقلابی یعنی نگاه به بیرون نباشد و به داخل اتکا کنیم./

نوشتن دیدگاه