پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3683
منتشر شده در پنج شنبه, 02 دی 1395 09:28
تعداد دیدگاه: 0
حاجی دلیگانی:

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی از بی‌توجهی برخی نهادهای نظارتی نسبت به موضوع حقوق‌های نجومی انتقاد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسینعلی حاجی دلیگانی صبح امروز در برنامه گفتگوی خبری که از رادیو پخش شد گفت: این حق مردم است که بدانند مسئولان چقدر حقوق می‌گیرند، چراکه مردم کارفرما و مسئولان اعم از مدیران، وزرا، نمایندگان در مجلس و ... پیمانکار هستند.
وی تصریح کرد: متأسفانه برخی نهادهای نظارتی ازجمله سازمان دیوان محاسبات به‌جای آنکه دنبال اصلاح نواقص قانون باشند، به دنبال ماله‌کشی این مسئله هستند.
حاجی دلیگانی ادامه داد: برخی در ارائه طرح جدید که به‌منظور قانونمند کردن حقوق مدیران به مجلس ارائه‌شده است، معتقدند نیازی نیست مردم از جزئیات مبالغ دریافتی مسئولان اطلاع داشته باشند و همین‌قدر که نهادهای نظارتی مطلع باشند کفایت می‌کند، این در حالی است که پیش‌ازاین نیز همین اتفاق می‌افتاد و نهادهای نظارتی بر حقوق‌های نجومی نظارت داشتند، اما چون مردم نظارت نداشتند این‌چنین شد و مسئله حقوق‌های نجومی به وجود آمد و بنده معتقدم مردم باید از جزئیات پرداخت‌ها به مدیران و مسئولان اطلاع دقیق و کافی داشته باشند و این موضوع از طریق راه‌اندازی یک سامانه صورت‌پذیر است.
بنابراین گزارش، مجلس شورای اسلامی پیرو دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح نواقص قانون که اجازه برداشت‌های نجومی به برخی مسئولان را داده بود، به دنبال ارائه طرحی برای تصویب قانونی شفاف و دقیق در این زمینه هست.

نوشتن دیدگاه