پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3669
منتشر شده در چهارشنبه, 24 آذر 1395 08:37
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده سپاه پاسداران:

فرمانده کل سپاه گفت: به هیچ‌وجه خطر هشت سال دفاع مقدس با خطری که فتنه 88 داشت قابل مقایسه نبوده و نیست و این خطر مربوط به انقلاب اسلامی -نه نسبت به تمامیت عرضی کشور- بود.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در کنگره رزمندگان استان گلستان که در مصلی نماز جمعه گنبدکاووس برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی، شهید و شهداء و وحدت از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کنیم و در چنین یادواره‌ها و جمع‌های باشکوهی که به یاد شهیدان برگزار می‌شود به طور قطع باید به دنبال راه شهیدان باشیم.

وی با بیان اینکه چرا هشت سال جنگ ما با عنوان دفاع مقدس از آن نام برده می‌شود و این موضوعی است که باید به آن دقت و در آن تفکر کنیم، افزود: انقلاب اسلامی ابعاد مختلف دارد که این سؤال مطرح می‌شود که هدف از انقلاب اسلامی چه بوده و چیست و مردم ما چرا با این عزم راسخ پای این انقلاب ایستاده‌اند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شهیدان برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند و برای این جنگ هشت ساله مقدس شده است و امنیت موجود را مدیون خون شهیدان هستیم، تصریح کرد: این امنیتی که در کشور برقرار است با وجود این همه دشمنی و توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای برهم زدن کشور، بخش عظیمی از آن مربوط به ابعاد معنوی، لطف و عنایت خداوند بر این جامعه است.

وی با بیان اینکه وقتی یک ملت با تمام توان پای اسلام و انقلاب اسلامی می‌ایستد و به دنبال پیاده‌سازی دستورات الهی و هدف و راهی که خداوند برای امت اسلامی مشخص کرده است می‌ایستد، اولین نتیجه و دستاورد آن محقق شدن وعده‌های الهی در آن جامعه است، ادامه داد: برداشت‌های انحرافی زیادی هم از انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد که دشمنان هم به آن دامن می‌زنند و آن این است که هدف انقلاب اسلامی به دنبال توسعه دین و مذهب خاصی است که این یک برداشت باطل است زیرا انقلاب اسلامی مربوط به کل مسلمانان و کل اسلام است.

سردار جعفری با اشاره به اینکه این وحدتی که در کشور وجود دارد دارای قداست و ارزش است که در نظر گرفتن یک هفته به این نام برای جلوگیری از شیطنت دشمنان است، بیان کرد: تحقق اهداف انقلاب اسلامی بدون مجاهدت با جان و مال و شهید دادن و بدون وحدت کلمه میسر نمی‌شود؛ ملت ما در این عرصه و در این مسیر الهی موفق بوده و نتایج و دستاوردهای آن را ما شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید بدانیم در هر مقطعی از انقلاب اسلامی و پیشروی این انقلاب، دشمنی‌ها بیشتر می‌شود و ایستادگی در راه انقلاب اسلامی پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شود، ابراز کرد: دشمن روز به روز از حربه‌های پیشرفته‌تری استفاده می‌کند و بصیرت در این راه مهمتر است و ما نمی‌توانیم با موضع‌گیری‌های کلی و کلان یا بی‌خاصیت از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

فرمانده کل سپاه معتقد است: ما باید نخستین شرط طی مسیر انقلاب اسلامی و پیمودن راه شهیدان را شناخت دشمنان بگذاریم و مخالفان انقلاب اسلامی را بشناسیم؛ آمریکا نخستین دشمن انقلاب اسلامی ایران و این نظام اسلامی است، دشمنی آمریکا برای ملت ما روشن است و در نظرسنجی‌ها بیشتر مردم ایران بر دشمنی‌های آمریکا آگاه هستند و بخشی از کسانی که تردید داشتند نیز در موضوع برجام به مکر و دشمنی آمریکا به صورت روشن و شفاف پی بردند.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری همواره از نفوذ و خطرهای امروز صحبت می‌فرمایند و از جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از دشمن تاکید دارند و باید ببینیم چه شده که مقام معظم رهبری این تذکرها را می‌فرمایند، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه محور اصلی وحدت در انقلاب اسلامی است و جایگاه ولی فقیه برای هدایت انقلاب و هدایت جامعه در مسیر خودش قرار دارد و ما برای آنکه عمل ما در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی باشد و بگوییم ما مدافع انقلاب اسلامی هستیم، باید دشمنان داخلی را در کنار دشمنان خارجی بشناسیم.

سرلشکر جعفری هشدار داد: همه انقلاب‌های دنیا و انقلاب ما بیش از آنکه از دشمنان خارجی لطمه ببیند از دشمنان داخلی لطمه می‌بیند؛ دشمنی‌های دشمنان بیرونی مثل آمریکا و یا حزب بعث عراق علیه انقلاب اسلامی یک تهدید نبود و به یک فرصت بسیار خوب برای صدور انقلاب اسلامی به دنیا تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه این بیداری اسلامی که در جهان در حال شکل‌گیری است، برگرفته از شعار انقلاب اسلامی است و تهدیدهای داخلی از اوایل انقلاب تاکنون وجود داشته و مسأله اصلی ما بوده است، متذکر شد: بصیرت سیاسی دینی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری است برای شناخت دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: مخالفان مسلح و سازمان یافته عددی نیستند چراکه آنقدر نیروهای آماده و بسیجی و ارتشی داریم که به سادگی اینها نابود خواهند شد؛ مهمترین تهدیدها سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و به اختصار جنگ نرم دشمنان است که در این جنگ نرم بخشی از آن از سوی دشمنان خارجی برنامه‌ریزی می‌شود اما فرماندهان و سربازان میانی در داخل هستند و این را ما باید بدانیم.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی انقلاب ما با آن افرادی است که چه مسئول و غیرمسئول و شاید مردم عادی با آنهایی است که وحدت‌شکن هستند، یادآور شد: کسانی که در راستای اختلافات مذهبی حرکتی می‌کنند اینها وحدت‌شکن و مخالف انقلاب اسلامی هستند و در کنار این موضوع باید توجه کنیم که وحدت‌شکن سیاسی کیست.

سردار جعفری تشریح کرد: وحدت‌شکن سیاسی کسی است که با محور وحدت یا همان ولایت فقیه مخالفت می‌کند، هر فرد یا جریان سیاسی چه مسئول و چه غیرمسئول که با جهت تعیین شده و خط مشی‌های تعیین شده مقام معظم رهبری مخالفت کند وحدت‌شکن است؛ برخی حتی مخالفت را در کنار نظر مخالف به عمل هم می‌رسانند و وحدت را می‌شکنند.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم با این افراد هم‌وحدت شویم و اگر با این افراد هم‌وحدت شویم پس انقلاب اسلامی چه می‌شود؛ انقلابی بودن و انقلابی ماندن به معنی پشتیبانی از ولایت فقیه است و دفاع کلی از نظام که فایده‌ای ندارد، گفت: اگر به این نکات توجه نکنیم ارز‌ها، مبانی قرآنی و حرکت الهی ما را زیر سؤال می‌برند چراکه عده‌ای در کشور هستند که ادعای همراهی با نظام را می‌کنند اما آگاهانه یا نا آگاهانه چنین حرکات اختلاف‌افکنی را انجام می‌دهند.

فرمانده کل سپاه افزود: بسیاری از مسئولان در کشور ما نسبت به تجزیه و تحلیل فتنه 88 موضع ندارند، چرا؟ این فتنه 88 بسیار خطرناک‌تر از هشت سال دفاع مقدس بود؛ به هیچ‌وجه خطر هشت سال جنگ با خطری که فتنه 88 داشت قابل مقایسه نبوده و نیست و این خطر مربوط به انقلاب اسلامی -نه نسبت به تمامیت عرضی کشور- بود.

وی با اشاره به اینکه از معجزاتی که در فتنه 88 شاهد بودیم حماسه 9 دی بود که در آستانه آن هستیم و مردم به نقش بی‌بدیل ولایت فقیه پی بردند و 9 دی پاسخ محکم بر هدف فتنه‌جویانه دشمنان در سال 88 بود، خاطرنشان کرد: باید بشناسیم که ضد ولایت فقیه کیست و باید ملاک‌ها و معیارهای خود را نسبت به انقلابی بودن و مخالف انقلاب بودن را مشخص کنیم؛ اگر ما توجه به این نکات و حساسیت‌هایی که انقلاب اسلامی دارد را داشته باشیم شهداء از ما راضی هستند.

نوشتن دیدگاه