چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403, Wednesday 15 May 2024, مصادف با 7 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3536
منتشر شده در سه شنبه, 13 مهر 1395 09:21
تعداد دیدگاه: 0
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان:

امام جمعه اصفهان گفت: همان‌طور که وحدت سپاه و ارتش ضامن پیروزی در جنگ تحمیلی شد، امروز نیز این وحدت موجبات اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی ایران را نه تنها در منطقه بلکه در کل دنیا فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امروز در مراسم نماز وحدت ارتش و سپاه استان اظهار داشت: وحدت میان یک جمع نیاز به انگیزه دارد و هیچ وحدتی بدون علت و انگیزه محقق نمی‌شود.

وی افزود: هم‌زبان، هم قوم، همشهری یا هم حزبی بودن می‌تواند انگیزه‌ای برای یک رفاقت و وحدت باشد، اما آنچه وحدت و رفاقت را محکم می‌کند، انگیزه الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: بسیاری از وحدت‌ها و رفاقت‌ها دوامی ندارد و به زودی از بین می‌رود، زیرا انگیزه‌های مادی و دنیایی عامل شکل‌گیری آن‌ها بوده است، اما آنچه می‌تواند انگیزه وحدتی عمیق و ماندگار باشد، وحدت دینی است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: دلیل آن هم این است که انسان در ظرف ماده نمی‌گنجد، بنابراین مادیات انگیزه خوبی برای وحدت نیست، وحدتی ماندگار است که در آن دروغ ، کلک، حسادت و خیانت نباشد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان به آیه 63 سوره انفال اشاره کرد و بیان داشت: این آیه دلیلی بر صحت ادعای وحدت حول محور دین است، زیرا خدا در این آیه می فرماید که «و دل‌های آن‌ها را با هم الفت داد، اگر تمام آنچه را روی زمین است صرف می‌کردی که میان دل‌های آنان الفت دهی، نمی‌توانستی، ولی خداوند در میان آن‌ها الفت ایجاد کرد، او توانا و حکیم است».

وی ایمان به خدا و پیروی از ولایت را مهم‌ترین عامل برای ایجاد وحدتی ناگسستنی دانست و مطرح کرد: همه نیروهای نظامی و انتظامی کشور با ایمان به خدا و حول محور ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دور از اختلاف و منیت در راستای مجد و عظمت اسلام و ایران با یکدیگر متحد و هم صدا هستند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد وجود جوانان مؤمن و معتقد را عاملی برای نزول الطاف الهی بر زمین دانست و با اشاره به روحیه ایمان و اعتقاد نیروهای نظامی، خاطره همسر یکی از شهدای مدافع حرم را بازگو کرد و گفت: وقتی جوان مؤمن ما در پاسخ به گریه‌های همسر خود می‌گوید که دل من را لرزاندی اما ایمانم را نمی‌توانی بلرزانی، انسان می‌فهمد که در برابر عظمت روحی آنان چقدر کوچک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی نیروهای نظامی تأکید کرد و گفت: ایجاد تفرقه و اختلاف میان نیروهای نظامی کشور از اهداف مهم دشمن است، لیکن آنچه تاکنون آن‌ها را با شکست مواجه کرده ایمان به خدا و روحیه معنوی نیروهای ماست.

امام جمعه اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: همان‌طور که وحدت سپاه و ارتش ضامن پیروزی در جنگ تحمیلی شد، امروز نیز این وحدت موجبات اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی ایران را نه تنها در منطقه بلکه در کل دنیا فراهم کرده است.

نوشتن دیدگاه