پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3353
منتشر شده در پنج شنبه, 04 شهریور 1395 10:09
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری شهرستان فریدونشهرگفت: با اقدامات خوب دولت، درحال خارج شدن از رکود هستیم و نشانه های رونق اقتصادی در حال ظاهر شدن است.

 رسول زرگرپور در حاشیه سفر خود به شهرستان فریدونشهر با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان آرامش، امنیت و آسایش امروز کشور را به برکت خون شهدا و صبوری خانواده های آنان دانست و اظهار کرد:هفته دولت یادآور شهادت 2 دولتمرد ایران اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر است که فرصت بسیار خوبی برای بیان دستاوردهای دولت در یک سال گذشته به مردم است.
وی با بیان این که مردم نیز باید پیشنهادات و انتقادات خود را برای پیشبرد بهتر امور اعلام کنند، افزود: دولتمردان در یک شرایط بسیار سخت با تورم بالا، خالی بودن خزانه و مشکلات فراوان، دولت را تحویل گرفتند و تلاش کرد که با تدبیر و امید حرکت کند.
برقراری آرامش دستاورد اساسی دولت بوده است
استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه امنیت، آسایش و آرامش حاکم بر کشور از مهمترین اقدامات دولت است که به برکت امام زمان(عج)، رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های دولت ایجاد شده است، گفت: با نگاهی به کشورهای منطقه و وجود جنگ و خونریزی در آن ها در می یابیم آرامش امروز در کشور دستاورد اساسی دولت می باشد که باید قدردان آن باشیم که امیدواریم علی رغم توطئه ها و دسیسه های هر روز دشمنان، همچنان تداوم یابد.
برجام غل و زنجیر را از پای اقتصاد کشور باز کرد
زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این که برجام نتایج بسیار مهمی برای کشور داشته است، بیان کرد: براساس دیدگاه نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، برجام کار بسیار مهم و اساسی بوده است و بدعهدی طرف مقابل نافی اقدام بزرگ دولتمردان نیست.
وی یکی از اصلی ترین و مهمترین اثرات برجام را باز شدن غل و زنجیر از پای اقتصاد کشور برشمرد و تصریح کرد: ارتباطات و تعاملات کشور با جهان پس از برجام عادی شد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه با برجام ایران هراسی و اسلام هراسی در دنیا از بین رفت، گفت: متاسفانه آمریکا به بسیاری از تعهدات خود در برجام عمل نکرد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه از افتخارات دولت تدبیر و امید است که نتایج آن مورد تایید همه قرار گرفت و امیدواریم که انتخابات سال آینده نیز با شکوه برگزار شود.
بهره برداری از یک هزار و 610 طرح در استان، همزمان با هفته دولت
زرگرپور در ادامه، طرح نظام سلامت را کار بسیار بزرگی خواند و تصریح کرد: با اجرای طرح نظام سلامت، وضعیت بیمارستان ها، هرینه های دارو و هزینه های درمانی بهبود پیدا کرد.
وی با اعلام بهره برداری از یک هزار و 610 طرح همزمان با هفته دولت در استان، افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲۳۸۰ میلیارد تومان، علی رغم همه محدودیت ها و مشکلات مالی دولت، افتتاح می شود.
تک نرخی شدن تورم شبیه معجزه بود
استاندار اصفهان در بخش دیگری از اظهارات خود، با بیان اینکه دولت تورم ۴۵درصد را به ۸درصد رساند، گفت: این اقدام شبیه یک معجزه بود و برای نخستین بار تورم در کشور تک رقمی شد.
وی خاطرنشان کرد: با بسته های حمایتی دولت و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی، درحال خارج شدن از رکود هستیم و نشانه های رونق اقتصادی در حال ظاهر شدن است.
زرگرپور با بیان این که در ابتدای آغاز بکار دولت، تنها با 2 کشور رابطه داشتیم، گفت: امروز به جز با 2 کشور با همه کشورها تعاملات گسترده داریم و طی یک سال گذشته بالغ بر یکصد هیئت سیاسی به اصفهان سفر کرده اند.
فریدونشهر اهمیت ویژه ای برای مدیریت استان دارد
استاندار اصفهان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به به ویژگی های شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: فریدونشهر اهمیت ویژه ای برای مدیریت استان دارد و به عنوان اولین شهرستانی است که مدیریت استان در هفته ی دولت به آن سفر می کند.
وی افزود: درسال جاری ۲۰درصد به بودجه ی شهرستان اضافه شده است.
زرگرپور اشتغال را همانند استان و کشور یکی از چالش های اصلی فریدونشهر برشمرد و گفت: دولت از طرح های اشتغالزایی در راستای خدمات، تولید و گردشگری حمایت می کند و آمادگی دارد که برای این طرح ها با توجیه اقتصادی بالا امکانات را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.
وی با اشاره به واحدهایی که با بحران مواجه هستند، تصریح کرد: این واحد ها باید از سوی فرماندار به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید معرفی شوند تا با توجه به اختیارات این کارگروه، مشکلات آن ها رفع شود.
استاندار اصفهان، وحدت؛ انسجام، همکاری و همگرایی را لازمه ی ایجاد بستر برای توسعه خواند و گفت: در فریدونشهر ترکیب خوبی از اقوام مختلف وجود دارد که در طول سالیان متمادی با برادری و عشق در کنار هم زندگی می کنند که این موضوع خود، بستر مناسبی برای توسعه و پیشرفت خواهد بود.
افتتاح 44 طرح با اعتباری بالغ بر110 میلیارد ریال در فریدونشهر
همزمان با سفر استاندار به شهرستان فریدونشهر، ۴۴ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
لازم به ذکر است؛ آغاز عملیات آسفالت بلوار بسیج محله وحدت آباد، سالن چند منظوره ی کریم اهل البیت با اعتبار بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان، بهره برداری از مخزن ۳۰۰ متر مکعبی و شبکه ی آب شرب قلعه سرخ،طرح بهسازی و آسفالت آنتنی های ۱۱ روستای پشتکوه به طول ۳۰ کیلومتر، با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال ،بهره برداری و افتتاح طرح های آبیاری تحت فشار و واحد تولید پرورش ماهیان سرد آبی ، پروژه های عمرانی شهری شهر برف انبار، طرح های مخابراتی دهستان چشمه لنگان، آغاز اجرای طرح های هادی ۱۷ روستای شهرستان، مزرعه نمونه کشاورزی ۷۰ هکتاری سیب زمینی با روش آبیاری قطره ای با کشت گونه های اصلاح شده از برنامه هایی بود که با حضور استاندار افتتاح و به بهره برداری رسید.

نوشتن دیدگاه