جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25202
منتشر شده در یکشنبه, 24 دی 1402 13:56
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حضور مردم در صحنه به رغم همه مشکلات زمینه اصلی اقتدار نظام است، گفت: اقدامات و صحبت‌های مسئولان می‌تواند به دلگرمی مردم و حضور پرشور آن‌ها در انتخابات کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد نورصالحی در نطق میان دستور صد و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: ان شاء الله این ماه برای امت اسلام و ملت قهرمان ایران پر خیر و برکت باشد.

وی افزود: متأسفانه نسل کشی استکبار جهانی با عاملیت صهیونیسم منفور در غزه ادامه دارد و بیش از 100 روز است که دنیا شاهد چنین بی رحمی‌هایی است، روز به روز آثار سلطه گری قدرت‌های استکباری مشخص می‌شود که نمونه آن اقدام نظامی آمریکا و اسرائیل علیه یمن است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاریخ امروز بشر یکی از سیاه‌ترین دوران‌های خود را طی می‌کند زیرا به اسم حقوق بشر از مظلومان که تحت ظلم هستند حمایتی نمی‌شود.

وی با اشاره به 19 دی، سالروز قیام مردم قم و دیدار اقشار مختلف مردم این شهر با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر آثار و برکات حضور مردم در صحنه تأکید مجدد داشتند و ایشان این حضور را برای قدرت بخشی به نظام جمهوری اسلامی و مقابله با انواع فشارها علیه نام موثر دانستند.

نورصالحی تأکید کرد: اکنون در برهه‌ای هستیم که یکی از تجلی‌های حضور مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقم خواهد خورد. این تذکری است به خودم و همه مسئولان شهر و استان و کشور که اقدامات، صحبت‌ها و تذکرات آن‌ها می‌تواند به دلگرمی مردم و حضور پرشور آن‌ها در انتخابات کمک کند.

وی با بیان اینکه زمینه اصلی اقتدار نظام ما حضور مردم در صحنه به رغم همه مشکلات موجود است، گفت: البته وظیفه دولتمردان برطرف کردن این مشکلات است. ما نیز در مدیریت شهری این وظیفه را بر دوش خود داریم تا زمینه حضور مردم را بیش از پیش فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصادیق این وظایف گفت: مسئولان رفتاری که موجب دلسردی مردم است نداشته باشند و در مقابل باید حضور مردم تقویت شود. به همین ترتیب ما در مدیریت شهری وظیفه خود را در حد توان انجام می‌دهیم.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های کلان اقتصادی دولت و بانک مرکزی، سیاست‌های مالی انقباضی برای کنترل تورم و فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی در نظر گرفته شده و این موضوع سبب ایجاد مضیقه‌هایی شده است، در این میان بخش عمده منابعی مانند عوارض آلایندگی، عوارض سوخت، جرائم، ارزش افزوده و... که از طریق دولت به حساب شهرداری‌ها می‌رسد وصول نشده است.

نورصالحی اظهارکرد: مدیریت شهری فارغ از هرگونه سیاست انقباضی هزینه‌های مستمری دارد که باید پرداخت شود و این پروژه‌ها نمی‌تواند دچار رکود شود. بنابراین از مدیریت شهری می‌خواهیم تا ردیف‌های درآمدی را دنبال کند، دستگاه‌های دولتی نیز که عوارض را باید پرداخت کنند در این زمینه اقدام کنند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه