پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25137
منتشر شده در چهارشنبه, 13 دی 1402 16:48
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی سازمان اورژانس کشور:

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد تا این لحظه ۷۳ مورد شهید قطعی در حادثه گلزار شهدای کرمان به ثبت رسیده است و ۱۷۰ مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بابک یکتاپرست اظهار داشت: ۲ انفجار در این مراسم رخ داده است که اولین آن در منطقه زیرگذر جنب گنبد جبلیه و دومین انفجار در درگاه قلی بیگ نزدیک مسجد صاحب‌الزمان (عج) بوده است که این انفجارها در نزدیکی محل تجمع امروز برای مرداسم سردار سلیمانی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های دریافتی از استان کرمان،‌ مصدومیت این افراد در اثر ازدحام جمعیت و صدای انفجار بوده است. با توجه به اینکه مردم وحشت‌زده شده بودند، این تعداد افراد مصدوم شدند.

سخنگوی اورژانس حال برخی از مصدومان این حادثه را وخیم توصیف کرد.

بنا بر این گزارش، عصر روز چهارشنبه صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ مشاهدات میدانی خبرنگاران نشان می دهد تعدادی از افراد جان باختند و یا مجروح شده‌اند.

انفجار اول ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی بوده است.

زائران گلزار شهدای کرمان با شنیدن صدای مهیب انفجار با سرعت در حال ترک خیابان‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان هستند. آمبولانس ها در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار کرمان تایید کرد که این ۲ انفجار تروریستی بوده است./انتهای پیام

ایرنا

نوشتن دیدگاه